Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: Astral Projektions Kursus - Hvem Er Med? Ons Apr 22, 2015 6:17 pm
de par gange hvor jeg har prøvet liggen meditation....selv guided meditation......BINGO!!!! så falder jeg i søvn.
så jeg kommer til at bruge min stol....den står alligevel også ved mit arbejds bord....omgivet af mine redskaber....i mit sorte rum
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Astral Projektions Kursus - Hvem Er Med? Ons Apr 22, 2015 7:46 pm
Moonlight_tiger skrev:
Jeg tror ikke, jeg vil få nemt ved at meditere med hovedtelefoner i - jeg hader at høre noget som helst på den måde, jeg kan ikke lide at have ting i ørene... I stedet havde jeg tænkt mig at lægge indholdet over på min telefon (hvis jeg kan finde ud af det) og afspille det på den højttaler, jeg har til den... men om den har stereo, det aner jeg ikke!
Som Prospero sagde, er det slet ikke nødvendigt at bruge kursets binaural audio; det er blot et hjælpemiddel, da det bidrager stærkt til at sætte din hjerne i den tilstand, hvori den arbejder, når den udfører forskellige former for ting--eksempelvis meditation. F.eks., når du er i dyb meditation er din hjerne i en tilstand, hvor den kører på Theta bølger. En sindtilstand af Theta bølger kan opnås via almen koncentration og derved korrekt, effektiv afslapning og god, solid, kontrolleret meditation. Men hvis vi taler ydre stimuli, så kan Theta bølge tilstanden ligeledes afstedkommes ved brug af binaural audio, eller binaural beats, på 4-7 Hz. Dette opnås eksempelvis via--som Prospero sagde--at producere én tone på et vist antal Hz og en tone på et vist antal Hz højere eller lavere end den anden, og derved forårsage en effekt af "binaural beat/audio" på et vist antal Hz (forskellen mellem de to toner).
På samme måde som folk benytter røgelse, dæmpet lys, levende lys, afslappende musik etc. for at sætte dem i den rette sindstilstand til at udføre efektiv meditation, så er binaural audio/binaural beats til for det samme; forskellen er blot at sidstnævnte ikke bare sætter den rette "stemning", men rent faktisk "tvinger" sindsbølgerne/hjernebølgerne til at indgå i den pågældende Theta tilstand (hvis det er Theta bølgerne vi skal arbejde med, naturligvis), ved at forårsage denne via lydfrekvens. Derfor er brugen af binoaural audio et rigtig effektivt redskab til meditation, scrying, astral projektion, studium, generel koncentration og et hav af andre ting, hvor hjernebølgerne styrer det mentale bag resten.
Men som du kan se, er det alligevel noget, der sagtens kan afstedkommes helt uden disse lyd-effekter (hvordan har folk ellers mediteret, astral projiceret etc. de sidste mange århundreder, før brugen af binaural audio overhovedet blev tænkt på!?). De er blot et rigtig effektivt redskab--især sammen med alle de andre remedier såsom røgelse, afslappende musik osv.--og derfor bliver de ligeledes brugt i Bruce's og Mercer's OBE kursus. Men som de selv nævner i bogen, kan man sagtens udføre kurset uden at benytte de anbefalede binaural audio effekter fra kursets CD-Rom software. Så det behøver du ikke bekymre dig for, MT.
Men nej, du kan ikke bruge højtalere, da effekten ikke er tilstrækkelig. Du kan godt prøve at sætte to små højtalere lige ved siden af dine ører, som Prospero anbefalede, men jeg tvivler stærkt på, at dette vil hjælpe, da det ikke producerer samme effekt, som når lyden er direkte ind i dine ører--og bedst, som nævnt, i form af ordentlige hørebøffer/ørebøffer, så der bliver blokeret så vidt muligt for alle andre lyde, end hvad du bevidst pumper ind!
Jeg synes personligt, du skal prøve det lidt, bare for at se, om du evt. kan vende dig til at meditere med høretelefoner på, og så se, om du evt. finder det lige så effektivt som jeg selv gør. Jeg plejede aldrig at bruge binaural audio til noget som helst af mit okkulte/esoteriske arbejde, men nutildags bruger jeg det regelmæssigt i mit meditationsarbejde, da jeg finder det særdeles afslappende, og effektivt til at sætte mig i den helt rigtige tilstand. Så prøv engang og se...
SilvaVirus skrev:
de par gange hvor jeg har prøvet liggen meditation....selv guided meditation......BINGO!!!! så falder jeg i søvn.
Ja, jeg vil absolut ikke anbefale at ligge ned, når disse øvelser udføres--med mindre formålet ER at falde i søvn--da det er alt for let at falde i søvn frem for at meditere, udføre energi øvelser, OBE exits osv. Så med mindre pointen i en øvelse rent faktisk er at med tiden falde i søvn i en ændret sindstilstand, så synes jeg personligt, at ligge ned er en dårlig idé, med mindre man er en ørn til at holde sig vågen, selv når man ligger ned og slapper helt af. Det kan jeg ikke selv... 100% liggende + total afslapning = SNORK!!!
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Astral Projektions Kursus - Hvem Er Med? Tirs Apr 28, 2015 4:12 pm
Akari, du skulle vel aldrig have lyst til også at deltag i dette lille projekt? Eller astral projektion & astral rejse er ikke lige din kop te? Eller holder skolearbejdet samt resten af dit okkulte/esoteriske arbejde dig for travlt beskæftiget?
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Astral Projektions Kursus - Hvem Er Med? Tors Apr 30, 2015 9:58 am
Nu modtog jeg også min bog, så jeg burde være klar til at kunne starte på mandag også!
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Astral Projektions Kursus - Hvem Er Med? Tors Apr 30, 2015 4:47 pm
Moonlight_tiger skrev:
Nu modtog jeg også min bog, så jeg burde være klar til at kunne starte på mandag også!
Super! Fedt at høre!
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: Astral Projektions Kursus - Hvem Er Med?