Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: En heks fra Norge hilser Fre Aug 28, 2009 5:29 am
Hei, hei alle sammen!
Jeg er en heks fra de dype skoger i Norge. Jeg er ikke wicca, men har mye til felles med denne retningen. Jeg har praktisert som heks i nærmere 25 år og ledet et coven de siste 18 årene. Ved siden av urter og ville nyttevekster, er jeg opptatt av steiner og krystaller. Både innenfor magi og healing.
Jeg bor landlig med skogen og fjellet rett utenfor min egen stuedør.
Det var noen ord om meg. Ser frem i mot å bli kjent med dere andre her inne på forumet.
Klem fra Fullmånen
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Fre Aug 28, 2009 1:17 pm
Hurraaaaa! nyt medlem
Velkommen til lyder rigtig spændende, jeg ser frem til at høre noget mere om covens, da jeg aldrig helt har haft noget info om dem
//Maiken
Fullmåne
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Fre Aug 28, 2009 3:14 pm
Takk for hyggelig velkomsthilsenen, Moonlight_Tiger! Er du opptatt av månen du også? Sikter til nicket ditt.
Hvis det med coven er av interesse, kan jeg legge ut en tråd om det etterhvert. Vil gjøre meg litt kjent her inne, før jeg kaster meg ut i diskusjoner ;-)
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Fre Aug 28, 2009 3:52 pm
Jeg er utroligt fascineret af månen og det gør mig utroligt trist at der hvor jeg bor nu, kan jeg ikke se den
Jo tak, vil gerne høre mere om covens på et tidspunkt, men intet hastværk
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Fre Aug 28, 2009 4:16 pm
Ja velkommen til ^^ Håber du vil befinde dig godt her
Fullmåne
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Fre Aug 28, 2009 11:27 pm
Takk Fate! Jo, jeg kommer nok til å finne meg vel tilrette med tiden, det er jeg rimelig sikker på! Jeg har brukt den siste måneden på å lese meg igjennom forum etter forum i Norge, Sverige og Danmark, før valget falt på Occultus Scientia. Så det er ingen tilfeldighet at jeg er her. Magi og okultisme er noe jeg både vil og trenger å lære mere om. Admin her inne virker å inneha store kunnskaper innenfor begge disse emner.
Jeg er nå iferd med å lese igjennom alle gamle innlegg her på forumet. Kan ikke si annet enn at jeg er imponert over "nivået" på kunnskapen enkelte besitter.
Håper ikke språket byr på for store utfordringer... Er det noe dere ikke forstår av det jeg skriver, er det lov å spørre.
Moonlight_Tiger: Hvor på kloden bor du, som ikke kan se månen? Gleder meg til å utveksle erfaringer om månens mysterier :-)
Moonlight_tiger
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Lør Aug 29, 2009 9:21 am
Jeg bor i Brøndby i KBH, og kan af en eller anden grund se en masse stjerner, men månen vil slet ikke vise sig for mig
Fullmåne
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Lør Aug 29, 2009 7:42 pm
Det var da høyst merkelig... Her oppi i nord er vi godt kjent med at solen glimrer med sitt fravær under vinteren, men at du ikke kan se månen, nei det skjønner jeg lite av. Er det bare på ditt sted at den ikke er synlig, eller gjelder det også næromerådene?
Moonlight_tiger
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Søn Aug 30, 2009 12:12 pm
jeg har boet her i 3 uger, og har faktisk ikke set den overhovedet i den tid...
Fullmåne
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Søn Aug 30, 2009 12:48 pm
Okey. 3 uker. I denne perioden har månen gått fra ne til ny. Det kan være forklaringen. Ta en titt opp på himmelen 6. sept utpå natten, så kan det hende du blir overrasket
hans
Antal indlæg : 109 Join date : 07/03/09 Age : 60 Geografisk sted : Horsens
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Søn Aug 30, 2009 4:39 pm
velkommen til
Fullmåne
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Søn Aug 30, 2009 6:04 pm
Takk, hans!
Melian
Antal indlæg : 11 Join date : 28/05/09 Age : 65
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Tors Sep 03, 2009 7:28 pm
Velkommen til Fuldmåne!
Jeg holder også meget af at hilse på månen daglig, jeg hylder guderne, solen og månen især til fuldmåne og sortmåne.
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Fre Sep 04, 2009 3:36 pm
jeg så den endelig i går aftes, så den har ikke helt forladt mig
Fullmåne
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Man Sep 07, 2009 10:59 am
Takk for velkomsthilsenen, Melian! Hyggelig med flere som er opptatt av månen
Moonlight_Tiger: Så flott at du fant igjen månen!!! Fikk du feiret du esbat på fredag?
Moonlight_tiger
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Man Sep 07, 2009 11:03 am
nej, jeg fik ikke rigtig gjort noget ud af esbatten. Jeg har aldrig gået voldsomt meget op i de der "højtider" og har svært ved at huske dem... ikke desto mindre var jeg ude at gå i nat i selskab med min kæreste i måneskinnet. Det er dog lidt sent at fejre esbatten, men det betød meget for mig
Fullmåne
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Man Sep 07, 2009 1:05 pm
Månen reknes som full 3 dager før fullmåne og inntil 3 dager etter, så du har litt slingringsmonn Det trenger ikke nødvendigvis å være den storstilte feiringen. Et tent lys eller en tur ut som du beskriver, er helt okey. Det er helt opp til hver enkelt.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: En heks fra Norge hilser Man Sep 07, 2009 4:48 pm
Hej Fullmåne!
Hjerteligt velkommen til vort lille forum! Super at se, der ligefrem er folk fra Norge, som er interesseret i vores lille sammenkomst her. Og tusinde tak for de kærlige ord om foraet. Vi gør alle vores bedste for at holde det hele seriøst og dele vores viden og erfaringer med hinanden. Jeg har personligt nydt samværet mellem medlemmerne, og jeg håber, du vil gøre det samme.
Jeg er virkelig ked af det sene svar, men jeg har ikke været på foraet i en uges tid nu, da jeg har lidt småtravlt med arbejde samt ændring af min opholdsstatus her i Japan. Håber ikke, folk bærer nag.
Jeg ser frem til at lære fra dine erfaringer! Endnu engang velkommen til foraet!