Jeg tar meg den frihet å blåse støvet av en gammel død tråd
Jeg kan nok ikke "skryte" av et slikt spennende slektstre som det du har, Marxak. Langt derifra!
Ditt slektstre var jo eksepsjonelt spennende og eksotisk!
Dine forfedre og formødre har tydeligvis alle, mer eller mindre beskjeftiget seg med det okulte.
Siden mange av disse evnene kan gå i arv, burde du se litt nøyere etter om kanskje også du har anlegg for flere av disse. Bare et tips
Min slekt stammer fra både sør i Norge og langt nord. Men, det sies at en eller annen forfader stammer fra Spania. (Vistok en stor spansk båt som forliste under et forrykende uvær utenfor Lofoten på slutten av 1600-tallet. Noen få av besetningen overlevde, og ble skylt i land på en av øyene. Noen av de skibbrudne forsøkte å ta seg tilbake til hjemmlandet, mens et par av de fant seg en norsk jente, bosatte seg på stedet og stiftet familie)
For mitt vedkommende betyr dette at i hver generasjon i min familie, blir det født et barn med mørke øyne, og mørkt hår, selv om resten av familien, mer eller mindre er helt lyse og blåøyde. Jeg er "min" generasjons "mørke får"
Når det gjelder det okulte, så har flere, både på mor og farsiden forskjellige evner.
Min mor "ser" inn i fremtiden og får varsler om ting som kommer til å hende. Hun vet også når vi ringer eller kommer innom på besøk.
Forsåvidt en snedig evne å ha, for kafen er altid på bordet, når vi stikker innom
Flere som vil fortelle om sin "bakgrunn?"