Hah, står der også om tarotoplæg i den bog. - Den er pænt omfattende. Fik dog aldrig læst den helt, holdt op med at læse den da man skulle igang med at rubikuere sit alter og påbegynde indvielser til de diverse instrumenter.
En ven fortsatte dog og fik bestilit til punkt og prikke udskåret træ og skruede det sammen til to kuber og malede dem sorte.
Personligt så nåede jeg dengang til et punkt hvor jeg anså de fysiske rammer som forhindringer, både mht det økonomiske og det dovent besværlige ved at finde materialer, former, dufte osv. Syntes alligevel dengang at det var overflødeligt, da min daglige gang med ritualer foregik på det mentale plan, og fandt det nemmere og så af den opfattelse mere "true", at fremstille relikvierne mentalt og udføre arbejdet ligesådan.
Jeg fik dog aldrig arbejdet så meget med tarot dengang. Idag ser jeg, at tarot er en kæmpe hjælp i tydningen af livet via kabbalah processen. Jeg føler mig som nybynder, hvilket jeg også er, men nybegynder med en allerede smagt smag af livet.. - Det er lidt sjovt, når man læser nye bøger som beskriver det samme, og kan så komme med egne hentydninger og erfarelser. But I like og jeg er ikke bange for at være betegnet som noob, - i alle hensender er det kun en bonus.
Har haft et par kærester som lagde tarot, men syntes altid uinteresseret i de oplægninger, hvilket så også afspejler min nutidige holdning, - why, but why lave kortoplæg? Seriøst, så ser jeg det som ikke andet end en læreprocess hvor en lærer kortene og deres betydning at kende. Det med divination, - det tror jeg (desværre?) ikke på.
Koldt og kontant.
Men sådan er jeg, og jeg kan tage fejl.
God tråd, men der mangler nogle erfaringer fra de smukke mennesker