Antal indlæg : 138 Join date : 11/01/10 Age : 56 Geografisk sted : Gentofte
Emne: Kan nogen anbefale et sæt samt en bog? Tirs Jan 26, 2010 10:46 am
Kære alle
Jeg overvejer at investere i mit første sæt Tarot-kort samt en bog, der kan guide mig i brugen af dem.
Jeg har læst tråden under Tarot Kortsæt - men jeg er stadig i tvivl om, hvilket sæt jeg som nybegynder bør vælge. Og ikke mindst: Hvilken bog jeg bør bruge som guide. Håber I har nogle gode råd
I ærbødighed Fentowers
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Kan nogen anbefale et sæt samt en bog? Ons Jan 27, 2010 2:44 am
Hej, Fentowers!
Det er meget en smagssag, så det er stort set op til den enkelte. Men idet G.D. traditionen er én af de førende indenfor brugen af tarot, og derved én af nutidens kilder til tarot, vil jeg absolut anbefale, du anskaffer dig et G.D. relateret sæt. Rider Waite er G.D. relateret men med visse ændringer, idet A. E. Waite ikke ville bryde sit tavshedsløfte, og derfor undlod nogle specifikke detaljer. Ellers så er dette ét af de mest velkendte og højest respekterede tarot sæt den dag i dag, og det bruges af mange!
Personligt vil jeg dog anbefale, hvis du vil tæt på G.D. lærdommene mht. tarot, at du anskaffer dig mit favorit sæt:
Der er også en lidt mere pebret udgave tilgængelig her, med en fin lille satin pose der medfølger, hvis du skulle være interesseret - dog siger stort samtlige magiske lærdomme, at du skal opbevare dine magiske instrumenter (inklusive dine tarot kort) i silke. Men nu har du eller også denne købe-mulighed med satin posen.
Dette var mit bud, i hvert fald.
Tesposinus
Fentowers
Emne: Sv: Kan nogen anbefale et sæt samt en bog? Tors Jan 28, 2010 1:01 am
Hey Tesposinus
1000 tak for din tilbagemelding . Jeg har dog lige i dag fået John Michael Greer's "Learning Ritual Magic" med posten. Og heri er der oplistet 9 decks, hvoraf man skal vælge et deck, som man skal bruge mens man følger bogens kurser:
- The Rider-Waite deck - The Universal Waite deck - The Albano-Waite deck - The Magical Tarot - The Toth Tarot designed by Aleistair Crowley - The Gareth Knight Tarot - The Hermetic Tarot - The Golden Dawn Tarot - The Golden Dawn Ritual Tarot
Så jeg smutter forbi boghandlen i morgen og ser på kort . Men igen - tak fordi du gav dig tid til at svare
K, Fentowers
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Kan nogen anbefale et sæt samt en bog? Tors Jan 28, 2010 1:16 am
Glad for at kunne hjælpe.
Ja, jeg kunne tænke mig, at Greer gør brug af Golden Dawn relaterede kortsæt i den bog, idet han selv hovedsageligt arbejder med G.D. systemet. Så hvilket som helst af disse sæt er fine, såvel som The Hermetic Tarot (også G.D. baseret) og Initiatory Tarot of the Golden Dawn. Jeg vil stadig anbefale det sidstnævnte, da kunstnerisk set er ét af de flotteste i samlingen. The Golden Dawn Tarot af Robert Wang skal du ikke spilde penge på, da det er særdeles grimt, og dette forstyrrer typisk folks arbejde med sættet. Cicero sættet (The Golden Dawn Ritual Tarot) er ganske glimrende, og det har jeg selv brugt i flere år, før ITGD udkom.
Håber du finder det helt rigtige sæt til dig. Held og lykke med jagten i hvert fald.
T.
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Kan nogen anbefale et sæt samt en bog? Tors Jan 28, 2010 2:30 pm
ahh indlægget fik mig til at fare forvildet rundt, fordi mit ene kortsæt havde forvildet sig væk under alverdens papirer -.-
Anyways, jeg fandt det, og fik bekræftet at det er Toth Tarot, jeg har brugt i flere år Jeg er rigtig glad for det, og så kommer det i en praktisk æske sammen med en vejledning, som jeg synes er yderst behjælpelig Desuden har jeg en bog ved navn "tarot kort og godt", som netop instruerer ud fra Toth Tarot
Mere hvis du ikke allerede har fået shoppet dig til et sæt
Derudover har jeg to ældre tarotsæt, som jeg endnu ikke har fået brugt. Gamle og let slidte og fundet i en gammel golftaske, som havde ligget bagest i et kælderrum i gud ved hvor mange år XD Det er The rider tarot deck og Morgan-greer tarot. begge synes jeg er ganske nydelige, men med meget forskellig stil
//Maiken
Fentowers
Emne: Sv: Kan nogen anbefale et sæt samt en bog? Tors Jan 28, 2010 3:21 pm
Hey alle
1000 tak for gode råd og vejledning. Det endte med Alestair Crowleys Toth deck - og en fin, bright orange silkepose med lilla pentagram på.
Crowleys sæt var for mig klart det smukkeste sæt, af dem de havde i butikken. Glæder mig til at tage det i brug i aften. De havde desværre ikke Initiatory Tarot of the Golden Dawn – det ville jeg ellers gerne have kigget nærmere på. Men jeg er nu suuuper glad for det sæt, jeg valgte.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Kan nogen anbefale et sæt samt en bog? Tors Jan 28, 2010 4:30 pm
Og det er absolut det vigtigste! Numero uno er, at man bruger et "korrekt" sæt, og ét der passer, med de lærdomme man følger, og dernæst kommer ens egen følelser over sættet - uanset hvad andre synes og selv kan lide. Som sagt er det meget en smagssag. Så godt at høre, du har fundet et sæt, du er glad for. Må du få stor fornøjelse og sand glæde af dets brug, og må det hjælpe dig til at lære Universets hemmeligheder!
T.
delta
Antal indlæg : 76 Join date : 07/04/09 Age : 33 Geografisk sted : birkerød
Emne: Sv: Kan nogen anbefale et sæt samt en bog? Fre Jan 29, 2010 4:44 pm
furthark er et godt sæt
dude dude wrong thread wrong thread abort abort
altså jeg bruger crowleys tooth tarot
anguis
Antal indlæg : 15 Join date : 19/01/12 Age : 29 Geografisk sted : Ved nær et borg i Jylland
Emne: Sv: Kan nogen anbefale et sæt samt en bog? Tors Jan 19, 2012 7:33 pm
Fentowers jeg vil godt anbeflade dig ''Vejen til den nordiske visdom'' tror jeg den hedder.
Der er tartor kort med runer, en god bog og en CD-Rom til computer og en til en radio.