Boganmeldelse - Learning Ritual Magic af Greer m.fl.

Join date : 11/01/10
Age : 55
Geografisk sted : Gentofte

Boganmeldelse - Learning Ritual Magic af Greer m.fl. Empty
IndlægEmne: Boganmeldelse - Learning Ritual Magic af Greer m.fl.   Boganmeldelse - Learning Ritual Magic af Greer m.fl. Icon_minitimeOns Feb 17, 2010 12:12 am

Boganmeldelse - Learning Ritual Magic af Greer m.fl. 9781578633180
Egentligt ville jeg blot have købt John Michael Greer's Paths of Wisdom, men Amazon havde et super godt slagtilbud, som jeg ikke kunne sige nej til. En samlet, lav tilbudspris på Paths of Wisdom og Learning Ritual Magic (begge af samme forfatter m.fl.) som var så fordelagtig, at jeg tog sidstnævnte med i købet. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt.

Lektionerne i Learning Ritual Magic er oprindeligt skabt som et introduktionskursus i High Magic for nye medlemmer af den okkulte orden Companions of the Rose. Bogen starter helt fra scratch - så alle uanset erfaring kan være med. Den er skrevet i et letforståeligt engelsk, og kapitel for kapitel fører den langsomt og sikkert eleven længere og længere ind i "The World of the Magical Cabala Tradition".

Hvert kapitel i bogen svarer til 1 lektion, som det tager 14 dage at gennemføre. Hele kurset kan gennemføres på ca. 9 mdr.

Jeg har p.t. fulgt bogen i 3 uger - og har derfor reelt kun erfaringer med de to første kapitler. I løbet af disse lektioner har jeg fået en god, praktisk indføring i et par basale Cabalistiske ritualer (bl.a. et åbnings- og lukke-ritual samt det Cabalistiske Kors-ritual), jeg har gennemført praktiske lektioner i at konstruere Livets Træ med lineal og passer, tilegnet mig en hel del teoretisk viden om Træets forskellige Sephiroth, øvet et par forskellige fokuserings- og meditationsteknikker, lært en teknik til at "komme bag om" okkulte tekster og ikke mindst blevet introduceret til Tarot i overensstemmelse med traditionen fra Golden Dawn. Tarot syntes i øvrigt at komme til at spille en helt central rolle i kurset.

Kurset forudsætter, at man sætter ca. 1/2 - 1 time af hver dag til de forskellige øvelser, og at man hver dag fører minutiøs dagbog over sine øvelser og iagttagelser. Desuden skal man investere i 3 bøger yderligere (man kan vælge fra en liste på 6), og man skal anskaffe sig en passer, linealer og farver (hvis man ikke har i forvejen) samt et nyt Tarot-deck (man kan ikke bruge sit gamle - det skal være helt nyt).

Jeg kan kun sige, at jeg er ovenud glad for at være stødt på denne bog. Og på trods af, at jeg kun har fulgt kurset i 3 uger, føler jeg sagtens, at jeg allerede nu varmt kan anbefale bogen til alle andre, der lige som jeg er videbegærlig, nysgerrig, motiveret men også relativt grønne, når det gælder magi i den okkulte, Cabalistiske tradition.

Sidst rettet af Fentowers Ons Feb 17, 2010 3:38 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen