Hey folkens
Nu da jeg er ved at komme ned på jorden igen med hensyn til stress og jag så er jeg begyndt at læse videre med hensyn til bogen "Shamanistisk Healing". Jeg fandt en god måde at rense ens krystaller og sten på som jeg gerne vil dele med jer.
For det første er den shamanistiske renselse til hvis man har brugt krystallerne til healing, da de så har meget negativitet i sig eller at det er en hel ny man har erhvervet sig og skal til at lære at kende.
For det andet er det forskelligt fra krystal og sten hvor meget de kan indeholde af positiv og negativ energi.
Den simple måde; er at begrave den i en skål med salt eller lade den ligge i en skål med saltvand. Der skal den være til man ikke længere kan fornemme de negative energier og på en måde er blevet en tom skald.
Bagefter skal ens egen positive energi ind i den. Det gør man simplest ved at man meditere med den i hånden og lader ens energi glide over i den. Man skal have den på sig eller have den i nærheden 24/7. Så vil den langsomt lære dig og din energi at kende.
Den lange metode; er at du starter med en røgrenselse cermoni(forklare jeg lidt længere nede) derefter begraves den i jorden i en uge hvor efter der skal løbe rindende van hen over den i form af fra en vandhane eller vandløb/kilde for at få styrken og det "flow" der er i energien tilbage. Der efter skal du lave en harmonisering(forklare jeg også længere nede) mellem en selv og krystallen.
Røgrenselses cerimonien:Du har brug for: lave en rituel cirkel, røgelse, sten/krystal eller andet objekt
Brug et øjeblik på at centrer dig selv ved at stå i midten. Tænd røgelse og inviter røgen til at rense din energi og stedets. Vift med din fjer eller vifte så røgen flytter sig eller bær røgelsespinden med dig og skænk den hellige røg til de seks verdenshjørner - nord, øst, syd, vest, jord og himmel. Gå i midten til den store ånd, sig velsignelser af respekt og taknemlighed. Vist/lad røgen bølge over dig og start ved navlen og gå videre til hjerte, hoved, ryg, fødder og slut ved navle. Føl dyb centreret og indånd røgen. Bed røgen om at rense din energi, befri dig for begrænsninger, blive en klar og beskyttet kanal for healende energi.
Hold genstanden ind i røgen og lad røgen berøre alle sider og kanter. Se eventuelle uønskede energier løsne sig fra objektet og svæve op til Den Store Ånd og blive omformet til noget nyt.
Skænk røgen til de seks verdenshjørner og Den Store Ånd endnu engang. Tak dem for deres tilstedeværelse og tak røgen fra urterne for deres hjælp til at rense objektet.
Om røgelses skal slukkes eller lade sig selv brænde ud er ens eget valg hvordan man har det med det.
Harmonisering:Dette er til for at du kan lære stenen af kende så den kan hjælpe dig med at heale både dig selv, andre folk og dyr.
- Mediter med din i hånden. Forstil dig stenen i hus størrelse og gå så rundt om den og studer den i mindste detalje. Taler den til en?
- Han altid den på dig eller i nærheden.
- Behandel den med ære. I gamle dage sagde man at de var stenfolket og havde meget viden. Behandel den som en god ven med respekt og ærbødighed og den vil give dig viden.
- Lig den på dit natbord om natten, fokuser på den i noget tid og bed den om at tale til dig i din søvn. Hold en drømmejournal over det og gør det ca. en uge. Du vil få at vide om den har brug for mere rensning eller du får måske en del af den viden.
- Tag på en drømmerejse hvor du har den liggende på din brystkasse. Du ville kunne se den på størrelse som et hus igen hvor du igen kan gå rundt om den og studere den, men her vil du kunne se en dør i den. Spørg om du må gå ind og døren vil blive åbnet. Hvis den ikke åbner sig for dig så vent en uge før du prøver dette igen. Det kan tage tid. Hvis du bliver lukket ind så bemærk hvad der er derinde. Farver, ånder/væsner, energier, dens egen ånd der taler til dig, mm.
Håber dette kan være inspiration til andre ritualer for jer andre med rensning af ting og sager ^^