Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Tarot tydning Lør Dec 04, 2010 3:01 pm
Her er lige et lille spørgsmål
Hvordan tolkes tarotkortene når de vender på hovedet?
Alle må byde ind
Vh
LKN
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Tarot tydning Lør Dec 04, 2010 4:37 pm
Ah, ja... det glemte jeg lige at nævne, jeg ikke inkluderede i det pdf dokument, som jeg sendte til jer alle, idet jeg ikke selv gør brug af omvendte kort. Det blev gjort forholdsvis populært igennem Kraig's bog, som I sidder med i hænderne, men derudover er der mange tarot divinations lærdomme, der ikke gør brug af omvendte kort. Jeg ved, hvad jeg selv synes bedst om, men det er jo helt klart en smagssag.
Ellers giver Kraig også de omvendte korts (R) tydninger i bogen - ifølge hans tydninger, naturligvis.
T.
LKN
Emne: Sv: Tarot tydning Lør Dec 04, 2010 5:33 pm
Ahh, okay troede at omvendte kort ofte var en nødvendighed for gode tydninger.
Nu det lige er om tarot. I sin bog har Kraig et eksempel på et side i sin rituelle dagbog. Under TCR står der hvilken indflydelse der spiller ind på hans hverdag, altså hvad kortet fortæller ham. Så kom jeg til at tænke: Skal kortet som trækkes i TCR ses som noget der spiller ind på min hverdag, eller skal det "tolkes" for hvilke ting man fornemmer det symbolisere (hvis du forstår). Jeg har indtil videre gjort det sidste
Med tak og en venlig hilsen
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Tarot tydning Lør Dec 04, 2010 5:48 pm
Kortet du trækker i Tarot Contemplation Ritual, viser den "tilstand" du er i på det given tidspunkt - hvad enten der er tale om bevidste eller underbevidste aspekter, såvel som æterisk indflydelse. Det er sådan, kortet skal forstås, og derfor giver det dig godt kendskab til dem, idet du ikke kun gentagne gange bliver udsat for at skulle huske, hvad kortet repræsenterer, men idet du samtidigt leder efter, hvordan dette kort repræsenterer dig på dette tidspunkt, etablerer du et intimt kendskab til hvordan kortene fortæller dig om dig samt æteriske, mentale (underbevidste og bevidste) og materielle indflydelser.
Håber dette hjalp lidt.
T.
LKN
Emne: Sv: Tarot tydning Lør Dec 04, 2010 8:39 pm
Det hjælp meget
Men går ud fra at jeg bare skal lade de sidste 4 dages ritualer være, og så starte på at forstå kortet som det skal forstås fra i morgen Men faktisk har den anden metode givet en masse. Kan nævne at jeg den ene dag trak Strength, og det første der faldt mig ind var Geburah og Chesed. Da jeg så efter ritualet kigger på mit Tree of Life, fordi jeg var overbevist om denne tanke, ser jeg til min overraskelse at Strength faktisk er tilknyttet navitoth mellem Geburah og Chesed.
Det var specielt. Og så har jeg jo også delt lidt ud af mine oplevelser indtil videre
Med tak
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Tarot tydning Søn Dec 05, 2010 7:05 am
Dette er overhovedet heller ikke forkert, LKN! Dette er ligeledes noget, der opnås ved at arbejde med tarot, og alt det andet tilhørende - at du får mere og mere detaljeret kendskab og forhold til, de æteriske kræfter som tarotkortene eksempelvis tilhører. Så blot fordi der er en primær funktion bag TCR, er det ikke ensbetydende med, dette er det ENESTE, du må have lov til at få ud af det. Jo mere du får ud af det, jo bedre. Og som jeg sagde tidligere... det er jo også til for at stifte bekendtskab med tarotkortene og de mere subtile ting, der ligger der bag.
T.
LKN