Jeg er en 32 årig fyr bosat i København med min kone og to børn. Jeg blev for snart 12 år siden, ved lidt af et tilfælde, involveret i hele kaos-magi strømningen og har lige siden praktiseret forskellige former for praktisk magi, herunder shamanisme, sigil magi, ofringer, gudedyrkelse og anden eksperimenteren med sindet og verden omkring mig.
Jeg har med tiden bevæget mig væk fra friformen i kaos magien og er dykket ned i den mere "traditionelle" vestlige hermetiske cerimonielle magi, dog endnu uden at "tage springet" ud i de store omfattende ritualer.
Lige nu læser jeg Israel Regardies "The Tree of Life" og "A Garden of Pomegranates" står klar på hylden. Jeg har bladret lidt rundt i Crowleys Liber ABA og andre af hans værker, men må indrømme at for mig er han svær at komme ind på livet af.
Af religion er jeg kristen, men som i nok kan gætte, ret utraditionel i min tro. Jeg nægter at lade mig putte i en kasse med fanatikere og folk der helst bruger bibelen til at slå andre i hovedet med.
Jeg er her, dels for at snakke med ligesindede, dels for at få inspiration. Desuden er jeg også på udkig efter folk som praktiserer praktiserer rituel magi(Golden Dawn, Thelema osv.) i håb om at nogen kan tage mig "under deres vinge" og hjælpe mif ud af lænestolen.
Jeg glæder mig til at snakke med jer alle!
Hilsen, T
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: lejlighedsvis-lænestols magiker/mystiker Ons Apr 13, 2011 10:19 am
Velkommen til dig Vores admin, Tesposinus, har givet mig indtryk af at gøre en del i ceremoniel magi, og ved, der er andre herinde, der også har erfaring indenfor det område, så tror, du er kommet til det rigtige sted
I hvert fald, velkommen alt godt - MT
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: lejlighedsvis-lænestols magiker/mystiker Ons Apr 13, 2011 2:25 pm
Velkommen til
Spændende med en som har noget erfaring med Kaos Magi. Du kunne måske lave et lille indlæg om dette, sådan lidt omkring hovedelementerne i denne form for magi. Men kun hvis du har lyst selvfølgelig.
Håber ikke det gør noget at jeg er nysgerrig
VH
LKN
theculture
Antal indlæg : 16 Join date : 12/04/11 Geografisk sted : København
@Moonlight_tiger Fedt.Jeg er ved at grave rundt i de forskellige tråde nu og det ser rigtigt nok ud til at være det rette sted jeg er kommet. Det er svært, på dansk, at finde et forum som dette som virker så seriøst.
@LKN Jeg kunne måske godt lave et indlæg omkring kaos magi, men jeg tror der er mange andre der har gjort et meget bedre arbejde med at beskrive det en jeg vil kunne. Grundideen er jo at tro er et værktøj og det er ligegyldigt om du bruger en 500 år gammel cerimoniel daggert fundet på en indiansk gravplads eller en hobbykniv, om du evokerer ærkeenglen Gabriel eller Superman, bare sindet er i "gnosis" og redskaberne tjener dit formål. Gnosis i dennne sammenhæng er en ændret bevidsthedstilstand hvor sindet er fokuseret på et enkelt punkt. Det foregående er nok også hvad man kan læse rundt omkring på nettet.
Jeg har brugt det, med en del succes til ret praktiske ting som at få fat på ting jeg ville have, ændre ved mig selv og min personlighed, komme til at møde mennesker jeg gerne ville møde osv. Jeg fandt ud af, at med nok tid kunne jeg nok få mere eller mindre alle de ting jeg kunne ønske mig(er også forholdsvist beskeden) og begyndte i stedet at interessere mig for hvad formålet med det hele egentlig er. Det er så der jeg er omkring nu.
LKN
Emne: Sv: lejlighedsvis-lænestols magiker/mystiker Fre Apr 15, 2011 6:11 am
Interessant
Hvad kan du anbefale at man eventuelt læser. Har du en bog som du synes er lidt bedre end de andre?
Med tak
LKN
theculture
Antal indlæg : 16 Join date : 12/04/11 Geografisk sted : København
Jeg har læst en utrolig masse bras i hvert fald. Jeg tror, at fordi kaos magi er sådan en uformelig størrelse, er der mange der tør kaste sig over at skrive om emnet. Det er ret svært at blive hængt op på et emne der er baseret på forskellige virkelighedsopfattelser osv.
En af grundstenene er "Liber Null" af Peter Carroll, så der tror jeg ikke du går galt i byen.
Når den er læst er der en anden, lidt spøjs, indgangsvinkel: Grant Morrisons "The Invisibles". Grant Morrison er en real life, ægte "chaote" og The Invisibles tegneserien er stort set hans magiske mesterværk. Han har selv udtalt at tegneserien er det han kalder en "hyper-sigil" altså en slags amulet(eller måske nærmere et symbol) som han har brugt til at skabe flere magisk tænkende mennesker og et rigere mere interessant liv for sig selv. Han optræder selv i serien igennem sit alter-ego King Mob og de to deler tit skæbne(King Mob får punkteret en lunge, Morrison blive indlagt med en lungelidelse). Dette "foredrag" viser utroligt godt hvad han er for en type og siger egentlig også meget om kaos magi: https://www.youtube.com/watch?v=R6Bhwh7FM-o
Jeg har forøvrigt Liber Null/Psychonaut af Carroll stående og du skal være velkommen til at få den hvis du vil. Den fungerer udelukkende som en primer og jeg har ikke så meget mere at hente fra den. PM mig en adresse hvis det skal være.
LKN
Jeg tror jeg vil søge lidt og kigge efter de navne du nævner. Jeg tror i hvert fald at det vil være meget såændende at sammenligne Chaos Magi, med de ting jeg selv har beskæftiget mig med ind til videre
Med tak
LKN
Mineva
Antal indlæg : 7 Join date : 29/03/11 Age : 35 Geografisk sted : maribo, lolland
Antal indlæg : 109 Join date : 07/03/09 Age : 60 Geografisk sted : Horsens
Emne: Sv: lejlighedsvis-lænestols magiker/mystiker Ons Apr 20, 2011 1:28 am
ja velkommen
Fentowers
Antal indlæg : 138 Join date : 11/01/10 Age : 56 Geografisk sted : Gentofte
Emne: Sv: lejlighedsvis-lænestols magiker/mystiker Man Jun 06, 2011 12:00 am
Velkommen hertil theculture
Jeg har også selv tygget mig gennem Israel Regardies to mursten: "The Tree of Life" og "A Garden of Pommes Grenades"... Er en STOR fan - men et andet af hans værker har dog været af endnu større betydning for mig personligt: "The Art of True Healing". Lang mindre omfattende i fysisk størrelse men bestemt ikke mindre i mental impact