Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Hvorfor gør vi som vi gør?? Ons Jul 17, 2013 11:40 am
Selvom om emnet ligger op til at den helt store tankemuler, er spørgsmålet ret simpelt.
Til det sidste OS møde, blev jeg spurgt om hvorfor jeg studerede det som jeg nu studerede, lige på stående fod, kunne jeg ikke lige kommet med en fornuftigt svar, så jeg svarede at pt havde jeg ikke rigtig noget mål, men det der gjorde at jeg begyndte at studere magick, var et ønske om magt. Simpelt - i know
Men de sidste par uger er spørgsmålet blevet ved med at komme frem, et simpelt hvorfor?? hvorfor hvorfor hvorfor?????
Det fik jeg mig til at tænke tilbage hvorfor og hvordan det hele startede om hvorfor jeg ikke "bare" forblev LaVey satanist??
Jeg er kommet frem til følgende ting: Grunden til at det startede var nok fordi jeg at følte at der var mere ved den verden vi lever i, som satanist ville jeg gerne opnå kontakt til daemoner og få indsigt og viden om hvordan vores verden hænger sammen. Viden er magt Men der var også en anden magt jeg var ude efter, magten til at slå tilbage, magten og viden til slå igen. Straffe personer der angreb mig.
Har dette så ændret sig siden de hele startede???? Ja både og. Jeg er stadig ude efter at opnå evner der sætter mig istand til at opnå viden som ligger ude for vores verdens fysiske grænser. Knowledge is still power. Jeg vil også stadig gerne havde magt, magt til at straffe dem der angriber mine kære og især min søn. Hvilket bringer mig overtil de "tilføjelser" der er kommet til at min liste. Dette er igen viden, viden til at kunne hjælpe min søn, viden til ved hjælp af ritualer eller bønner at kunne hjælpe ham når han er syg. Har lige været igennem en 10 dags periode hvor han konstant havde feber, var sløv og græd meget, men da det var en virus, kunne vores fine lægevæsen ikke hjælpe. Så der var kun kærlighed og panodil vi kunne give ham, det gjorde at jeg fandt tilbage til hvorfor jeg gør som jeg gør.
Jeg vil havde viden til at kunne mine kære og magten til at straffe personer der angriber dem.
En sidste ting, grundet mit syn på verden og min indstilling til at der er mere end hvad voksne mennesker kan se, har jeg altid lige fra starten af været meget opmærksom på hvis min søn ser på noget som jeg ikke se eller hvis han snakker til den tomme luft. Der er sikkert ikke noget, men lige siden jeg blev selverklæret satanist har jeg set børn som "ægte" magikere, forstået på den måde at deres sind er vidt åbne og deres syn på verden er ikke låst og nedbrudt af den voksen verdens regler og normer. Så hver gang min søn har kigget på en væg eller kigget ind i et rum og grinet har jeg altid kigget med og spurgt om der er nogen der kigger på ham. Og jo jeg håber stadig på at han en dag siger ja og at jeg til den har viden til at kunne fortælle ham at der ikke er noget at være bange for.
håber det sidste giver mening. Dem af jer der har børn, kan sikkert godt nikke genkendende til noget af det
Folk er velkommen til at komme med svar og feedback.
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Hvorfor gør vi som vi gør?? Ons Jul 17, 2013 1:55 pm
Uha, det er faktisk et godt spørgsmål - hvad får os til at vælge at gå den retning, vi nu engang gør?
Min interesse for det spirituelle og okkulte startede da jeg var lille, og min mor gav mig en krystal, som hun forklarede hvad gjorde. Samtidig har hun altid været tilhænger af urteremedier, og derfor var det nok fra hende, min interesse stammer.
Interessen blev hængende i mange år, og jeg fik endelig lov til at studere emnet mere intensivt, da jeg kom i 9. klasse og fik tilladelse til at lave projekt om emnet - og her blev jeg fanget af wicca. Ideen om at leve i harmoni med naturen sammen med en følelse af at kristendom ikke gav mening (i den klassiske fortolkning - for mig) og det gjorde den rent videnskabelige opfattelse heller ikke, overbeviste mig om, at det var vejen at gå. Satanisme interesserede mig aldrig - selv da jeg var lille og udsat for mobning var jeg aldrig interesseret i at gøre skade på nogen måde, men jeg var stædig, og jeg ville kunne beskytte mig selv, så wicca virkede som en god vej at gå.
Jeg lavede nogle små ritualer og legede med diverse divination, og jeg blev aktiv på cyprianus, hvor Tesposinus en dag dukkede op og fandt på dette dejlige forum. Jeg var meget nysgerrig omkring den ceremonielle magi, som T. omtalte, og med tiden er nysgerrigheden blevet stærkere og har taget over.
Så for at summe den fine historie op - jeg har valgt min retning ud fra nysgerrighed og mavefornemmelse - et ønske om at vide, hvad der er udover den traditionelle videnskabelige verden, og et ønske om at kunne beskytte mig mod dem, som vil mig ondt.
Donlup -BANDLYST-
Antal indlæg : 378 Join date : 15/06/14 Age : 35 Geografisk sted : Nordsjælland
Emne: Sv: Hvorfor gør vi som vi gør?? Tors Jul 10, 2014 3:24 pm
Tja de fleste kender nok min begrundelse dengang jeg startede på magi. Magtbegær, had og jalousi, men i de sidste 3 år har jeg haft fokus på min selvudvikling hvilke var årsagen til at jeg gik ind i satanismen så lod den sorte magi ligge til side i perioden.
Sidst rettet af Donlup Søn Jul 13, 2014 1:27 am, rettet 1 gang
JegErTilbage
Antal indlæg : 57 Join date : 18/05/13
Emne: Sv: Hvorfor gør vi som vi gør?? Tors Jul 10, 2014 5:16 pm
Jeg har engang været meget fokuseret på magi og troet sindssygt meget på Gud, men i takt med at jeg har været rundt på internettet har jeg mødt adskillige andre synspunkter som efter min mening har givet nogle meget gode og anderledes forklaringer på ting.
Jeg vil dog indrømme at jeg stadig har nogle tanker omkring det guddommelige og paranormale/okkulte, men jeg siger aldrig med 100% at det guddommelige, paranormale eller okkulte der er årsagen.
Så på det punkt holder jeg vel dørene åbne (og så alligevel ikke helt).
Fornylig fandt jeg nogle videoer på youtube hvor det blev snakket om Astral projektion og har da også forsøgt lidt, men jeg har kun opnået fornemmelsen af at jeg svævede hvorefter jeg følte den der chok effekt og haft nogle drømme som jeg har skrevet ned i min drømmedagbog.
Så der er ikke sket det store, men jeg forsøger ihærdigt på at undersøge om bevidstheden på en eller anden måde kan forlade kroppen.
Derudover forsøger jeg i øjeblikket at få et bredere syn der blander det videnskabelige og okkulte, men samtidig holder det adskilt. Man kan sige at jeg eksperimentere lidt med de forskellige synspunkter...