Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: Akaris nye wand projekt Søn Mar 29, 2015 5:33 pm
Jeg håber at jeg har placeret tråden rigtigt.
Anyway, nu er det snart et halvt år siden at jeg besluttede mig for at få lavet min persontlige wand, og jeg skulle da også havde haft den klar allerede der, men fordi der gik lidt kage i nogle ting, ja så måtte der ændres i planerne. Nå, min gamle wand, som jeg havde et skønt samarbejde måtte lade livet for fem år siden på grund af en spadser, og siden da har jeg prøvet at lave en ny, men det har bare aldrig rigtigt fungeret, dem jeg lavede føltes på ingen måde rigtig desværre, og jeg har det sådan, at mine redskaber skal føles 150% rigtigt, ellers arbejder jeg ikke med det. Så jeg lurede nettet rundt for at få indspiration til et design og fandt et, som var mig helt umuligt selv at skære, men tegnede det hele af, og lavet en tegning af længden på den nye wand og det hele. I dag fik jeg endelig snakket med en trædrejer som er venner med mine forældre, og han skal nu i gang med at skære min wand Jeg glæder mig til at se den.
Nå nu til mit projekt. For nogle måneder siden havde jeg en meget livagtig drøm, men den gav mig nu en gang indspiration til hvordan min nye wand skal indvies. I min drøm boede jeg i et kæmpe stort, gammelt og mørkt hus (selvfølgelig med div. husspøgelser ), sammen med nogle andre hekse. Jeg kendte ikke selv disse mennesker, men de havde nu en gang været med til indvielsen af min wand. Faktisk havde i alt 13 folk været inde og arbejde med den, jeg inklusiv. Det var indspirationen, at lade 12 indvie min wand, og jeg til sidst som nr. 13, og det er derfra at den skal få sin kraft. Det er meget utraditionelt, men nu vil jeg prøve det af Jeg har spurgt omkring, men indtil videre er vi kun en 5 folk til at arbejde på den, så mangler stadig en masse folk der vil hjælpe mig.
Jeg skal nok komme med en update i ny og næ, men først og fremmeste skal staven skabes, så kan først gå i gang efter påskeferien
Det bliver en spændene rejse, og jeg gæder mig til at se hvad det vil bringe med sig. Måske kommer det slet ikke til at fungere, måske fungere det fantastisk.
-Akari
Markowich
Antal indlæg : 17 Join date : 26/03/15
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Søn Mar 29, 2015 11:06 pm
Lyder da fedt - tillykke med projektet snart er færdig. Det burde den næsten kun kunne få en god portion kraft af.
Indvier de 12 én af gangen, eller er det meningen at det skal være på én gang, og er alle dem du lader indvie den, hekse?
Jeg har ikke selv en (findes der nogen forhandlere i DK?), så er ikke helt inde i den typiske proces, men hvis flere indvier den, er der så ikke også en risiko for, at det kan forstyrre din brug af den? (da den helst skal linkes primært til dig) - Måske der er en særlig måde, hvis man er flere?
Akari
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Man Mar 30, 2015 12:06 pm
De skal indvie den hver for sig Og jo, der skal lige gennemtænkes med hensyn til hvordan, den skal jo forbindes til mig, men det er vist hurtigt at ordne Jeg tror ikke at jeg kun kan få hekse til det, for så mange kender jeg heller ikke, men det kommer nok med tiden at jeg finder de rette folk. Men det kommer til at tage tid, vi er kun 4 i alt så der mangler fortsat nogle folk. Men det bliver mega interessant.
Med hensyn til en forhandler af wands, så skriver du med en lige nu :p Det gik hen og blev en hobby at lave wands, i min jagt på at skabe min egen, og nu er de bare noget jeg gør fordi det er skægt at skabe dem Håndsnittede one of a kind.
Markowich
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Man Mar 30, 2015 2:15 pm
Ville man fx kunne tilføje et personligt element til wanden for at den personlige tilknytning styrkes? - lad os sige man lidt tilfældigt ligger inde med et kært arvestykke af elfenben - og monterer et stykke af det fast fx i bunden af wanden.
Jamen det kunne da godt tænkes, at man skulle have en lavet - men kunne måske også godt selv. Hvordan vil det typisk foregå, og koster det ikke kassen? -Vil gerne på en eller anden måde også have noget personligt fra mig i/ved den. Jeg har hørt, at nogle bruger deres hår til at vikle om, men det lyder ikke helt langtidsholdbart.
Akari
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Man Mar 30, 2015 5:35 pm
Jo jeg har godt overvejet at skulle tilføje noget personligt.. Jeg ved dog ikke lige hvad endnu.
Du siger bare til, kan sagtens hjælpe. Jeg arbejder ud fra forskellige måder, alt fra at skulle ud og skære staven af et hassel træ når solen står op, til at finde den rette pind der ligger i skovbunden Har efterhånden prøvet de fleste metoder, og alle er gode og effektive, hvis man spørger mig. Det koster ikke det store Jeg har ikke lige hørt om det er bruge hår, men ja, det virker ikke langtidsholdbart, jeg ville mene at håret ville falde af, medmindre man bore et lille hul i enden af staven, propper håret eller det an ville have i, og forsegler hulet igen. Men så kunne det godt fungere
Markowich
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Ons Apr 01, 2015 10:36 am
Det lyder da egentlig ret fedt Jeg skal lige have læst noget mere i de bøger jeg har på vej med posten inden jeg beslutter mig for valg af wand. Men kan nemt være jeg vender tilbage senere.
Akari
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Ons Apr 01, 2015 10:59 am
Det skal du være så velkommen til Har også en salgs tråd herinde et sted, hvor jeg har lagt billeder op af dem jeg har. Men det skal lige siges at jeg er blevet bedre siden de billeder er blevet taget
Akari
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Ons Apr 01, 2015 4:18 pm
En lille update.
Ham som har kastet sig ud i at skabe min wand ankom i dag, desværre med skuffende nyt. Han havde prøvet tre gange at lave den model jeg havde tegnet, men hver gang knækkede den, så han kom forbi for at aflevere den stav jeg havde givet som en ekstra model så han viste hvad længden skulle være. Men han sagde sog også at han ikke villegive op, og forsøge med nogle andre træsorter, så håber at det hele lykkedes, ellers har jeg lidt af et problem :/
Markowich
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Tors Apr 02, 2015 3:30 pm
Ærgerligt! Så må man håbe, at en anden type træ kan klare opgaven. Hvilken tråd er det, hvor du har uploadet billeder af wands, hvis man skal tjekke dem ud? Der er så mange undergrupper, at man nemt farer lidt vild
Akari
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Tors Apr 02, 2015 5:53 pm
Ja det er noget bæ, så håber også at det kan lykkedes Jeg finder det lige til dig
Akari
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Tors Apr 02, 2015 5:54 pm
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Ons Apr 08, 2015 3:48 pm
Nå.. Pt er jeg forsinket med dette projekt, for det tager åbenbart længere tid at få lavet staven :/ Så kan ikke gøre andet end at vente på at den bliver klar, og guderne vide hvornår den er det...
Akari
Emne: Sv: Akaris nye wand projekt Tirs Jul 14, 2015 12:25 pm
Endnu en update, og nu er jeg ellers ved at være i mål Designet blev ændret på min wand, og jeg endte med at lave den selv, og det hele blev lige som jeg gerne ville have det Den er af hassel, skåret på en søndag. Dens eneste symbol er snoningerne på håndtaget, det er tre snoninger der skal symbolisere månen (tiltagende, fuld og aftagende, ja som det wiccanske symbol). Som så mange andre af mine ting, så er det lidt wicca indspireret, og også indspireret af andre tradtioner (det er sådan jeg bedst kan lide det hehe :p ) Så nu er der kun to ting der mangler. Den skal have noget overflade lak så den bliver rigtig fin, også skal den ellers indvies Så er der kun at arbejde med den Jeg glæder mig mega meget til at den er helt færdig. Jeg går stadig og overvejer at lade flere indvie den, men jeg er desværre kommet i tvivl, så for nu er det bare mig selv der arbejder på den