Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Så er det ved at være Samhain Tirs Okt 27, 2009 10:16 am
Hej alle Ja, nu er Samhain så ved at nærme sig (bedre kendt som halloween), og jeg spekulerede på, om det kun er hekse, som fejrer denne nat? Og så selvfølgelig også, hvordan I fejrer den Personligt har jeg ikke gjort mere ud af den tidligere end at sætte et stearinlys i vinduet (jeps, jeg ved godt det ikke er det store, men selv små ting tæller)... Hilsen Maiken
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Så er det ved at være Samhain Tirs Okt 27, 2009 7:17 pm
Jeg har altid holdt denne dag som en af de mest hellige dage. Jeg plejer at lave både drømme og trommerejser den dag plus at jeg tager et smut på kirkegården hvor jeg sætter lys på min lillesøster og min morfars grav og ære deres minde. Ellers bager jeg og sætter starinlys hvor der nu kan komme til det ^^
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Så er det ved at være Samhain Tirs Nov 03, 2009 2:34 am
Moonlight_tiger skrev:
Hej alle Ja, nu er Samhain så ved at nærme sig (bedre kendt som halloween), og jeg spekulerede på, om det kun er hekse, som fejrer denne nat?
Hej Maiken!
Jeg kunne godt forestille mig, at folk med keltisk baggrund stadig fejrede denne højtid, da Samhain (udtalt "sow-an" eller "sow-in") oprindeligt er keltisk. Jeg ved ikke, hvad Wiccans fejrer, når de har denne højtid, men oprindeligt inviterede man sine afdøde forfædre gladeligt ind i huset (i samme stil som o-bon festivalen i august herovre i Japan), og dertil beskyttede man sig mod onde apparitioner ved at skræmme dem bort samt forklæde sig som dem, og derved kunne man gå omkring udenfor fare. Denne tid anså man jo for at være, hvor "sløret" mellem de levendes og dødes verdener er tyndest, og derfor kunne de døde med lethed komme herind - både gode som onde.
Jeg beklager, hvis Wiccans allerede ved dette og fejrer det samme. Ville bare gerne sludre lidt...
Tesposinus
Sidst rettet af Tesposinus Ons Nov 04, 2009 1:57 am, rettet 1 gang
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Så er det ved at være Samhain Tirs Nov 03, 2009 9:11 am
Jeg oplevede så noget underlig på selve natten da jeg var på kirkegården. Min afdøde morfar fulgte mig hjem bagefter ^^ har aldrig selv mødt ham da han døde inden jeg blev født men beskrev for min mor hvordan jeg havde det så kunne hun klart sige at det var ham
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Så er det ved at være Samhain Tirs Nov 03, 2009 12:39 pm
Lyder spændende Fate Og selvfølgelig er du velkommen til at sludre T. personligt fik jeg slet ikke fejret det alt for meget at spekulere på, så kunne ikke samle mig om noget som helst
Fate
Emne: Sv: Så er det ved at være Samhain Tirs Nov 03, 2009 1:13 pm
din stakkel :S
Marxak
Antal indlæg : 165 Join date : 15/03/09 Age : 36 Geografisk sted : Rudkøbing
Emne: Sv: Så er det ved at være Samhain Tirs Nov 03, 2009 1:59 pm
Jeg holdte min halloween som nekromaner, ved at gå på kirkegården og lytte til de døde som fejrede den ene dag på jorden som de kan være til stede på. som fate også fandt ud af