Emne: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Man Mar 17, 2014 6:07 pm
Jeg ved godt, jeg ikke har været den mest aktive herinde på foraet siden... ja... grundet mit travle skema med mit forlagsarbejde, så jeg er ked af, mit første ordentlige indlæg i Gud ved hvor lang tid, er et brok-indlæg, men NU er jeg sgu nødt til at sige noget. På forhånd vil jeg dog undskylde overfor samtlige medlemmer herinde, der synes godt om E.A. Koetting og hans arbejde som okkultist.
Jeg købte engang i sin tid E.A. Koetting's bog om evokation, Evoking Eternity, der viste sig at egentlig være en ganske glimrende bog om emnet. Personligt synes jeg ikke, den er synderligt speciel eller overordentligt imponerende, men den var ganske udmærket, og var absolut købet værd. Så dér havde jeg kun respekt for Koetting som forfatter og magus.
MEN...
På det seneste har han kørt det her "Absolute-Let's-Magic!!!" trip, hvor han totalt opreklameret og på mest kvalmende vis promoverer hans "Become A Living God" concept, der i princippet er ganske fint - hvis det ikke var fordi, han totalt slagter det og taber en stor del respekt fra erfarne okkultister, pga. hans ekstremt poppede, new-age agtige, MacDonald's reklame-stilede approach, der giver én mavesyresmag i munden! Al respekt til, at han prøver en ny stil andet end blot bogudgivelse, men nu kører med videokurser, der er ganske originalt, en forholdsvis fed moderne tilgang samt giver modtageren deraf et interessant perspektiv, som ikke fås gennem skriftlig litteratur.
Men som sagt kan jeg absolut ikke synke hans opkastfremkaldende reklame-metode, og dette vejer desværre så tungt i hans "Become A Living God" hejl, at det overskygger stort set alt potentielt godt. Men som om dette ikke var mere end rigeligt at kunne brokke sig over, så kører han med dette irriterende 'Black Magic Rules!!!' lir, hvilket jeg i princippet ikke har noget som helst imod - da der ikke er noget galt i, det at visse folk gerne vil arbejde med de mørkere aspekter af magi - men det er bare så poppet, at det er helt vederstyggeligt! Det hele skal være så sort, så mørkt og så dystert som overhovedet muligt, som var dette selve målet, frem for at blot ville praktisere med de mere dunkle aspekter såsom at danne pagter med dæmoner, at kaste forbandelser etc. Det er alt for meget, 'YEAH!!! Lad os være sorte magikere, for det er bare for fedt!!!'
Og dette bringer mig til hans seneste bræk...
DETTE ER BARE FOR MEGET!!! Nu på med den igen, med alt det der 'Yeeeeeeeah!!! Vi er bare nogle mørke, dystre motherfuckers!!!' Her komme en kvalmende svada om, hvordan nekromanti bare er det mest kraftfulde magiske system, du nogensinde kan bruge, og hvordan denne her vilde "grimoire" af Dante Abiel, simpelthen bare er det mestre dystre og mest voldsomme, han nogensinde har set og blablabla...
For det første, så er nekromanti overhovedet ikke "death magic", som han med savl på hagen fortæller i hans super-seje headset mic (beklager de barnlige, små-provokerende kommentarer, men jeg er bare ved at have fået nok af denne mand!). Enhver okkultist med blot en minimal mængde viden om traditionel vestlig magi, er klar over definition af nekromanti ifølge dette: en magisk operation med evokationselementer der er designet til at enten re-animere et lig i en kortere periode (fra et par minutter til måske en halv til hel time), eller fremmane en apparition af en afdød, begge tilgange med henblik på at opnå information fra den afdøde. Såkaldt "dødsmagi" har intet med nekromanti at gøre, og er et helt andet felt, der kun strejfer nekromanti idet, sidstnævnte arbejder med afdøde. Men det er også alt. Det her mere omfattende system, der gør brug af dødsenergi, fastlåsning af apparitioner af afdøde som en form for familiars osv., er ikke nekromanti proper, men kun aspekter deraf der bliver brugt langt mere elaborat. Naturligvis kan man godt argumentere med det, at det er semantik, da nekromanti betyder, løst oversat, "døds-divination", eller "divination via døde"; så enhver form deraf kan klassificeres som nekromanti.
Naturligvis! Så i den forstand er der, semantisk set, tale om nekromanti. Men det der er sagen her, er at nekromanti proper (dvs. som vi har lært om via grimoires igennem de sidste 3-4 århundreder, Barrett's The Magus - dvs. af vej af Agrippa og pseudo-Agrippa - og så videre), er kendt igennem de okkulte videnskaber siden i hvert fald det 16. århundrede, som en yderst mørk og dyster magisk praksis. Og det er udelukkende DERFOR, Koetting nu har riv i at reklamere ligeså overdrevet som altid, for denne vildt sindssyge, uhyggeligt skræmmende, vederstyggeligt kraftfulde, ultimative "grimoire", der underviser læseren i "sand nekromanti"!!!
Nu da alt dette gerne skulle have illustreret, hvorfor jeg er ved at være træt af Koetting - på trods af hvordan jeg ellers respekterede manden tidligere grundet hans bog om evokation - er der alligevel mere. Hvis I har set videoen nu, kan I vel ikke have gjort andet end tænke, 'Nej, for heeeeeeeeeelvede da...!?', da han hev hans "magiske pose" (med så smukt og i sandhed "magisk" et tryk af hans hjemmesides logo smack-dab lige på forsiden!) frem til at "magisk" beskytte Dante's "magiske grimoire" med dens kraftfulde "magi", specielt designet til at være den "mest kraftfulde magiske beskyttelse" han nogensinde har kendt til!!!
Er det bare mig, eller lyder dette for meget sælger-agtigt på den mest utroværdige måde!? Er det ikke sådant gejl, vi konstant brokker os over flyder ud af skærmen fra TV shop?? Er det ikke PRÆCIS det samme???
Som afslutning på disse sure opstød fra mig, har i her et par kvalmende citater, bare lige for at illustrere min pointe omkring hans overbrodering af "dark", "evil", "sinister", "black magic", "the most powerful", "most dangerous" osv., osv., udelukkende for at sælge til verdens befolkning af 'JEG FUCKING HADER VERDEN!!!' goth rebeller, der synes alt mørkt, farligt, og negativt er for fedt:
'Let me introduce you... (trommehvirvel) TO NECROMANTIC SORCERY - THE FORBIDDEN RITES OF DEATH MAGIC!!!' 'In this book, Dante digs deep into the necromantic current; deeper than most people even dare to go!' (cue, creepy choir music!!) 'As I read through this book... I was actually shocked! I was taken aback by how raw, how visceral this book is!!' '...the necessity of blood sacrifice... and yes, even human... sacrifice!!!!!' 'This is potentially the most dangerous book to ever be released on the subject of necromancy!!!!!!!!!!!' 'One of the most powerful talismans of necromancy that you can possibly ever use!' 'Now this is VERY potent as pigskin is often used in some of the most dangerous and forbidden rites in many, MANY spiritual disciplines!' 'We're working with some of the most potent, and some of THE most dangerous magical and spiritual tools in existence!!' '...timeless, talismanic grimoire of necromantic sorcery that's going to open the doors of THE most forbidden spiritual power!!!'
Må jeg da lige be om mine lyseblå!!! Vorherre til hest!!!!!
Der er MAAAAAAAAAAAAANGE flere modbydeligt latterlige reklame kommentarer i videoen, end den lille smagsprøve, som jeg har givet her, men jeg magter simpelthen ikke at citere mere. Jeg er nødt til at gå nedenunder og skrubbe min hjerne med afløbsrens efter denne gang flydende lort havende infesteret mit kranium!!!
Please, please, please!!! Kommenter på dette indlæg i stride strømme!!! Had mig som pesten for min Koetting-blasfemiske tråd!!! Forkast mig som spåtteren af Koettings sande ord!!! Vær alment uenig med mig!!! Eller bak mig op i hver enkelt brok, der blev gylpet op i dette indlæg!!! Men KOMMENTER!!!!!
Sidst rettet af Tesposinus Tirs Mar 18, 2014 7:52 am, rettet 1 gang
Angellove
Antal indlæg : 132 Join date : 13/04/13
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Man Mar 17, 2014 8:29 pm
LOL hvor sjovt at læse
(ikke at jeg ikke tager det du skriver seriøst, det er bare sjovt)
Jeg kan vældig godt lide Koetting. Jeg synes at han er fucking lækker (seriøst altså) og så har jeg lært en del om magi fra hans evocation kursus.
I starten mente jeg bare at hans reklame gejl tjente til at skræmme alle brokhovederne, der alligevel kun var ude på at finde fejl væk, men efter at have set på hans balg forum hvordan han tackler kritik, og hans tolerance af Timothys opførsel, når nogen kommer med saglig kritik, så er jeg begyndt at synes at han er lidt for meget 'just a guy from utah'.
Jeg har ikke beskæftiget mig med ham i noget tid, fordi jeg har haft andre ting for, og jeg er ikke sikker på at jeg tager ham så alvorligt længere.
Et træ skal kendes på dets frugter, og jeg synes efterhånden, at der mangler noget indhold bag ordene. Og så har jeg seriøst virkelig svært ved at koncentrere mig, hvis det er et videokursus (netop fordi jeg ikke tager hans ord så alvorligt længere)
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Man Mar 17, 2014 11:58 pm
Angellove skrev:
Jeg synes at han er fucking lækker (seriøst altså)
Haha! Jamen den her bliver jeg da nød til at "second"... Han er temmelig hot...
Helt ærligt så er det takket være Koetting's materiale at jeg har gjort de største spring med min magi. Jeg er meget glad for hans måde at undervise på og hjælpe sine elever. Men hans reklame lort er og har altid været ULIDELIGT...! Hvad angår Timothy...Timothy kan være røv irriterende, og umulig at diskuttere med. Har allerede været i nogle diskussioner med ham, og han misforstår alt aaaalt for nemt, og han er sindsygt hurtig til at tage kritik personligt. Jeg bryder mig på ingen måde om Timothy...MEN...det er stor del takket være Timothy at Koetting's 'Become A Living God' eksistere og er som det er. Og hvor meget negativt man kan sige om den "bevægelse", så er der også kommet enormt gode og værdigfulde ting ud af denne bevægelse.
Jeg forstår udmærket hvorfor du ikke kan lide Koetting og 'Become a Living God'. Reklamen er kvalmende, og jeg er efterhånden kørt lidt flad på min entusiasme for Koetting. Du skulle også prøve at læse hans beskrivelse af hans kommende 'book of EVUL!!!'. Lon Milo Duquette er med i den, så man ved at den er en vildert... Or not...
Jeg købte Dante's 'Necromantic Sorcery' da den først kom på salg. Jeg har ikke læst den igennem, kun skimtet, men jeg kan se at det nok ikke er en bog jeg skal praktisere fra. Når det dog er sagt, så vil jeg sige til Dante's forsvar at den mand kan consecrate en bog! Hold da kæft! Bare det at jeg har haft bogen i mit rum har skabt en trykkende negativ energi i rummet, og manifesteret en ånd ved siden af mig imens jeg lå i sengen og læste en anden bog. Jeg er jo ret glad for at købe fine-bound editions af mine bøger, og ind imellem er disse bøger consecrated af forfatteren. Nogle af forfatterne er elendige til at consecrate genstande da jeg tydeligt ikke kan mærke en skid fra de bøger, men så er der dog andre forfattere som virkelig kan finde ud af det. Mark Alan Smith er en af dem der rent faktisk kan finde ud af det. Han har intet til sammenligning med Dante! De bøger jeg har fra Mark Alan smith har en mærkbar tiltrækkende følelse. Man får nemt opmærksomhed på dem, og de føles godt og tiltrækkende, og jeg føler en meget svag intuitiv følelse af at der er noget dybt i bøgerne. Men jeg har aldrig oplevet at en bog direkte tiltrækker en ånd ala samme oplevelse som en svagere evokation hvor at rummet føles anderledes og man mærker en manifestation et specifikt sted i rummet. Det endte med at jeg blev nød til at fjerne min bog fra mit værelse (lagde den ind i et skab udenfor mit værelse), da følelsen bogen skabte var alt for forstyrende og afskrækkende. Derefter har jeg ikke mærket til bogen. Jeg ville ikke lave en eksorcisme at bogen, da det er en del af dens formål at tiltrække disse indflydelser, og det kan jo være at jeg skal bruge bogen på et tidspunkt.
Så når Koetting eller Dante sagde at bare det at have bogen ville bringe indflydelser ind i dit liv, så talte han åbenbart for en gangs skyld sandt... Det er dog den eneste gang jeg har købt noget fra Koetting hvor at et af de latterligt overdrevede "salespitch" rent faktisk var sandt... Jeg fandt senere ud af at jeg ikke var den eneste på forummet med denne oplevelse med bogen.
Men bortset fra det at Dante åbenbart er god til at consecrate genstande, så er hans salespitch næsten mere kvalmende end det vi normalt er vandt til fra Koetting. Så jeg er stort set enig med din kritik, T.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Tirs Mar 18, 2014 8:50 am
Angellove skrev:
LOL hvor sjovt at læse
(ikke at jeg ikke tager det du skriver seriøst, det er bare sjovt)
Angellove, du skal bare hov lov til at more dig, så meget du har lyst til! Jeg kan ikke selv tage manden seriøst længere, og morer mig selv kosteligt (når jeg ikke græder i ren og skær hjertesorg) og denne hat og hans pladder! Så intet behov for undskyldning overhovedet.
Angellove skrev:
Jeg har ikke beskæftiget mig med ham i noget tid, fordi jeg har haft andre ting for, og jeg er ikke sikker på at jeg tager ham så alvorligt længere.
At ikke kunne tage Koetting seriøst længere... !? Det kan man da ikke gøre andet end stille STORT spørgsmålstegn ved!
Prospero skrev:
Angellove skrev:
Jesus, Mary and Jojo!!! Så står verden da ikke længere!!!
Prospero skrev:
Helt ærligt så er det takket være Koetting's materiale at jeg har gjort de største spring med min magi. Jeg er meget glad for hans måde at undervise på og hjælpe sine elever.
Ved du hvad, det kan jeg sagtens følge dig i, min ven, og på dette plan har jeg intet imod manden. Det er hans ulideligt retarderede 'Yiiiiiiiiiiiiiiiiir! Black Magic rocks, maaaaaaaaaaan!!!' approach og hans åndssvage idé med, at alt bare skal være så mørkt, ondt og "farligt" som overhovedet muligt - fordi det sælger til alle de idiotiske oprørske teenagere i USA, da synes det bare er vildt sejt, for sådan noget can "The Man" ik' li'!!! Og dertil... hans mavesårsfremkaldende salgstaktik, som man ikke kan andet end bløde i sjælen over!!!
Prospero skrev:
Og hvor meget negativt man kan sige om den "bevægelse", så er der også kommet enormt gode og værdigfulde ting ud af denne bevægelse.
Det kan jeg også sagtens tro, og det var tillige derfor, jeg oprettede mig som bruger på hans BALG forum, for at se, hvad folk derinde havde at snakke om; kunne jo være, noget af det var interessant. Men jeg synes dog stadig, at det bedste forum for hardcore magisk praksis er EvocationMagic.
Prospero skrev:
Du skulle også prøve at læse hans beskrivelse af hans kommende 'book of EVUL!!!'. Lon Milo Duquette er med i den, så man ved at den er en vildert... :roll:Or not...
HA! Ja, og så får vi vel en ny smøre om, hvordan denne bog nu bringer én af de mørkeste af de mørke magikere fra mørkets mørke, med så sort en sjæl som Fanden selv! For ja, det beskriver jo Duquette helt præcist...
Jeg glemmer ALDRIG den "reklame" han havde for Anthology of Sorcery: Book 1, hvor der rent faktisk stod: 'The world's most preeminent black magicians...', på trods af at listen omfatter individer som Duquette (der ikke på nogen måde er nogen "sort magus"), Jason Miller (som jeg ikke engang vil kalde for en magus overhovedet, baseret på hvordan han behandler magi i hans ubrugelige bøger!) og Robert Bruce. Om sidstnævnte vil jeg lige sige med det samme, at jeg har STOR respekt for Bruce, da han er afsindigt erfaren indenfor astral projektion & astral rejse, og hans bøger indenfor emnet er alle tiders! Men han er en ASTRAL PROJEKTIONS DUDE!!! IKKE EN SORT MAGIKER!!!!!
Prospero skrev:
Når det dog er sagt, så vil jeg sige til Dante's forsvar at den mand kan consecrate en bog! Hold da kæft! Bare det at jeg har haft bogen i mit rum har skabt en trykkende negativ energi i rummet, og manifesteret en ånd ved siden af mig imens jeg lå i sengen og læste en anden bog.
Det er jeg absolut kun glad for at høre, så vi da ved, at der er noget reelt ved bogen. Ikke at jeg betvivlede dette, da Koetting jo selv ikke er bange for at få skidt under neglene og rent faktisk praktisere noget magi. Men det er hans utilgivelige tilgang tingene, som jeg bare ikke kan acceptere. Og til trods for jeg slet ikke tvivler på mandens erfaring KVANTITETS mæssigt, så er jeg dog begyndt at tvivle mere og mere på KVALITETEN deraf, grundet hvordan jeg nu har fået mere og mere indblik i, hvordan han rent faktisk praktiserer visse ting. Eksempelvis - og det er mit største problem med hans personlige praksis - er hans evindelige rosen til skyerne af hardcore evokation til egentlig manifestation... til trods for han så derefter siger, han almindeligvis bare kører det til ikke mere end en intuitiv "beskuelse" af og kommunikation med den evokerede ånd. Altså... mig bekendt falder dette ligeså lidt ind under evokation proper som Runyon's, Kraig's og Konstantinos' såkaldte "astral evokation" (som I allerede ved, jeg har absolut intet imod, da evokativ scrying er en reel praksis, men det er blot ikke evokation proper) hejl, og derfor kan jeg nu godt se, hvorfor flere & flere finder Koetting's metoder mere "let-tilgængelige", da han gør det på dén måde - og tillige ret "low-budget" med de mere elaborate ceremonier udført i sorte jeans og Death Metal band t-shirts.
Omkring Dante kan jeg ikke sige meget, men i det mindste var der en god chance for, at han var reel - på trods af de overdrevne glorifikationer af det "mørke" og "onde" (BOOGA! BOOGA! BOOGA!) - men nu efter at have set den her video, er jeg nødt til at gå på toilettet, lave nummer 2 og så studere resultatet med henblik på en mere betydningsfuld oplevelse, end hvad der var at se i Dante's video på hans såkaldte "unmarked grave cemetery"!!!
Damn... jeg har brokket mig alt for meget indenfor de sidste 24 timer her på foraet.
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Tirs Mar 18, 2014 10:04 am
Tesposinus skrev:
Damn... jeg har brokket mig alt for meget indenfor de sidste 24 timer her på foraet.
haha, nogen gange skal der bare galde ud!
Personligt har jeg ingen erfaring med Koetting, så jeg kan ikke udtale mig om noget af hans arbejde - men som udgangspunkt gider jeg ikke den der pop-goth tankegang, som skal trækkes ned over hovedet på folk. Jeg har intet imod, at folk er goth, men jeg gider ikke have det proppet ned i halsen
Så baseret på dine citater (videoerne kan jeg ikke rigtig sætte mig til at se på kontoret, tror de andre ville blive lidt skræmte så ), ville jeg ikke nærme mig manden med en ildtang.... og så baseret på Prosperos skrækindjagende oplevelse med hans bog.... jeg tror bare jeg holder mig væk!
Tesposinus Admin
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Tirs Mar 18, 2014 1:40 pm
Moonlight_tiger skrev:
og så baseret på Prosperos skrækindjagende oplevelse med hans bog.... jeg tror bare jeg holder mig væk!
Ha! Sjovt... det var ellers det ENESTE i alt dette Koetting hejl, som jeg syntes, netop var noget værd!
Tesposinus Admin
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Tirs Mar 18, 2014 1:43 pm
Prospero skrev:
I hate it when people argue against another magicians methods by using the physical manifestation card...
Ups! Sorry, buddy. Var lidt noget i den stil jeg selv gjorde i det tidligere indlæg, hvor jeg vrisser over Koetting's kvalitetserfaring.
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Tirs Mar 18, 2014 6:12 pm
Tesposinus skrev:
Prospero skrev:
Angellove skrev:
Jesus, Mary and Jojo!!! Så står verden da ikke længere!!!
HaHaHa!
Tesposinus skrev:
Men jeg synes dog stadig, at det bedste forum for hardcore magisk praksis er EvocationMagic.
Tjaa...jeg opdeler dem ikke længere på den måde. EvocationMagic er nok det bedste forum på nettet indenfor alt det her, men der er punkter hvor at jeg hellere vil gå til BALG forummet. Der er også den nye favorit 'Wizardforums' selvom jeg synes folk derinde skriver nogle ret tumpede ting det meste af tiden. Der er dog nogle interessante ting skrevet derinde. Fx en guide til evokation skrevet af The God-King. Er blevet ret træt af at høre på ham generelt, men hans guide til evokation syntes jeg var ret interessant.
Tesposinus skrev:
Jeg glemmer ALDRIG den "reklame" han havde for Anthology of Sorcery: Book 1, hvor der rent faktisk stod: 'The world's most preeminent black magicians...', på trods af at listen omfatter individer som Duquette (der ikke på nogen måde er nogen "sort magus"), Jason Miller (som jeg ikke engang vil kalde for en magus overhovedet, baseret på hvordan han behandler magi i hans ubrugelige bøger!) og Robert Bruce. Om sidstnævnte vil jeg lige sige med det samme, at jeg har STOR respekt for Bruce, da han er afsindigt erfaren indenfor astral projektion & astral rejse, og hans bøger indenfor emnet er alle tiders! Men han er en ASTRAL PROJEKTIONS DUDE!!! IKKE EN SORT MAGIKER!!!!!
Helt hundred! Hvad fanden er der "!!!BLACKER-THAN-BLACK SORCERER!!!" over Duquette, Miller og Bruce?! De er RHP! BTW, hvad synes du der er galt med Jason Miller? Det er længe siden jeg læste noget fra ham.
Tesposinus skrev:
til trods for jeg slet ikke tvivler på mandens erfaring KVANTITETS mæssigt, så er jeg dog begyndt at tvivle mere og mere på KVALITETEN deraf, grundet hvordan jeg nu har fået mere og mere indblik i
Ja lige netop! Endnu en super god ting ved video oplæring! Man får et MEGET bedre indblik i hvad der rent faktisk sker og hvordan forfatteren gør tingene! Nu ved vi i det mindste at han bruger automatic writing og ser ånden på en scrying-agtig måde i hans evokationer. Det gør det en helt del nemmere at gøre hans metoder efter, men det gør også at hans evokationer egentlig ikke er ligeså spektakulære som det han har reklameret igennem årene.
Jeg vil nu stadig kalde det "evocation proper", selvom jeg udmærket kan forstå din holdning der. For mig at se er evokation bare det at få en ånd til at manifestere sig i rummet med dig. For mig at se er det stadig reelt evokation selvom du ikke kan se eller høre ånden. Det er noget som jeg har forstået har været almindeligt med hensyn til arabisk evokation, hvor at man fik en ånd til at vise at den var ankommet, via at få en talerken til at levitere eller noget andet, da man ser en Jinn som at være usynlig. Det stoppede vist nok ikke de arabiske magikere fra at befale den om at vise sig visuelt, men det var åbenbart bare ikke almindeligt at de gjorde det af den grund.
Men ja, visse af grimoirene i Europa taler om at ånden manifestere sig visuelt (dog ikke alle, og evokation er jo en ældre praksis end grimoirene), og jeg tænker da også at det er et meget federe og mere smart resultat (da den intuitive "lille stemme", alt efter hvor udviklet ens intuitive egenskaber er, overhovedet ikke altid er til at stole på). Men jeg ser det ikke som at være mere "korrekt" evokation end det andet.
Det sagt, så ville jeg bestemt ønske at de manifestationer jeg har fået indtil videre var mere konkrete. Har jo endnu ikke oplevet manifestationen være så konkret som det du har talt om.
Tesposinus skrev:
Omkring Dante kan jeg ikke sige meget, men i det mindste var der en god chance for, at han var reel - på trods af de overdrevne glorifikationer af det "mørke" og "onde" (BOOGA! BOOGA! BOOGA!) - men nu efter at have set den her video, er jeg nødt til at gå på toilettet, lave nummer 2 og så studere resultatet med henblik på en mere betydningsfuld oplevelse, end hvad der var at se i Dante's video på hans såkaldte "unmarked grave cemetery"!!!
Der er mange som har latterliggjort den video. Som nogle allerede har nævnt andet sted så er den gravplads et reélt sted. Den er åbenbart ikke fake, selvom det ser sådan ud. En anden kritik er den måde han bliver "voldeligt" besat. Sammenlignet med visse videoer fra de afrikanske traditioner så er det på ingen måde voldeligt, sammenlignet med foreksempel en besat person som tæver sit hoved ned i jorden utallige gange, eller laver andre normalt skadelige ting. Men sådan er en besættelse jo ikke altid. Bare fordi at han ikke tog et sværd og stak det ned i halsen på den video betyder ikke automatisk at det er en fake besættelse. For mig at se er der intet i den video som man åbenlyst kan kritisere som at være fake. Selve produktionen af videoen og den måde den blev præcenteret på var dog noget helt andet. Det var bare typisk irriterende Koetting-agtig "blacker-than-black" reklame fis.
Moonlight_tiger skrev:
og så baseret på Prosperos skrækindjagende oplevelse med hans bog.... jeg tror bare jeg holder mig væk!
Jeg vil ikke kalde det "skrækindjagende" som sådan. Jeg synes at det var en fed oplevelse, og det har lært mig en del. Før det troede jeg slet ikke på at en anden persons consecration kunne gøre så store resultater for en helt fremmed. Jeg var helt bestemt kritisk og troede ikke på det da jeg købte bogen. Men nu er jeg så blevet klogere, og det er jo halvdelen af det som er grundlaget for vores okkulte interesse.
Selvom ånden bragte en negativ energi med noget uheld med sig, var ikke ens betydning med at ånden var fjendtlig. Grunden til at jeg gemte bogen væk var fordi at jeg tror at ånden var der for at sætte gang i min udvikling indenfor bogens arbejde, og det var ikke noget jeg var interesseret i på det tidspunkt. Derfor satte jeg en stopper for det. Det var det jeg mente da jeg skrev "afskrækkende". Det var et dårligt ordvalg af mig, sorry.
Tesposinus skrev:
Prospero skrev:
I hate it when people argue against another magicians methods by using the physical manifestation card...
Ups! Sorry, buddy. Var lidt noget i den stil jeg selv gjorde i det tidligere indlæg, hvor jeg vrisser over Koetting's kvalitetserfaring.
Haha, det var nu ikke helt det jeg mente da jeg skrev det. Det jeg mente var at jeg hader når folk disser en magiker og kalder ham en fake, bare fordi at man ikke ser en ånd stå fysisk i rummet. Indtil det tidspunkt hvor en magiker rent faktisk beviser at en ånd viser sig så fysisk visuelt at den kan fanges på kamera, så vælger jeg at tro at det ikke kan lade sig gøre (dermed ikke sagt at jeg ikke skal forsøge det en eller anden dag ). Jeg mener ikke at man kan tillade sig at disse en magiker for mangel på fysisk manifestation når der stadig ikke er nogen som har bevist at det kan lade sig gøre. Og folk har alle mulige sjove undskyldninger for hvorfor de ikke selv beviser det. Alle deres undskyldninger er stupide. Ihvertfald dem jeg har hørt. Undskyldninger om at de ikke vil på Larry King og ikke vil have CIA banke på døren. For der er jo selvfølgelig ikke nogen måde hvorpå at du kan sikre dig at videoen ikke kan spores tilbage til dig, right? Riiiiight... Eller den undskyldning om at kameraet begynder at flimre eller gå ud når ånden manifestere sig... Jamen så sikre dog kameraet for ESP!!! Hvis det ikke bliver gjort, jamen så mener jeg at folk skal afholde sig fra at bruge "fysisk manifestation"s kortet til at latterliggøre en anden magikers resultater... At en magiker engang lavede en evokation hvor at andre personer i rummet også så ånden, eller at magikerene engang har set ting flyver rundt i rummet, er IKKE bevis for at en ånd kan vises på kamera! Det er indikationer! Helt bestemt! Men ikke beviser!
Med det sagt, så er det noget helt andet at betvivle hvor vidt Koetting har mestret evokation da det man ser i videoen indikere en mindre spektakulær oplevelse end det man selv oplever med evokation. Det er en fair nok ting.
Ceenth
Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Tirs Mar 18, 2014 7:49 pm
..... Der er jo slet ikke nogle grænser for hvor meget bullshit manden når at få fyret af i det kvarters tid den reklame varer.... Jeg kunne ikke finde så meget som én sætning, nej, ét ord der ikke var håbløst utroværdigt... Startede med at sidde og grine af det men fik ganske rigtigt også en rigtig dårlig smag i munden i løbet af det... Puha...
Jeg kan ikke udtale mig om hvor brugbare hans værker er da jeg aldrig har læst et ord af ham... Men får sådan en ambivalent følelse af at have lyst til det netop for at se om det er noget værd og dog samtidig for evigt holde mig fra alt der kommer med sådan nogle fesne reklame stunts.. Vil i hvert fald ikke kaste penge efter det...
Der ud over sidder manden jo også direkte og lyver når han snakker om det der "deathdirt", for havde han rent faktisk været ude og lege med lig så ville det: 1. være super ulovligt. 2. ikke være noget som man kunne reklamere med(se punkt 3.). og: 3. Være en direkte biohazard at sende ud til folk og derfor også blive lukket ned sådan ca. immediately(se punkt 1. for uddybelse)...
Ved ikke hvad jeg ellers skal sige til det... Im speechless...
Ceenth
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Tirs Mar 18, 2014 7:53 pm
Jo, der er faktisk én ting til som jeg har at sige, Tesposinus...
Nu er jeg jo selv sådan rimelig ekstrem goth.. Og har været det i sådan rimeligt mange år efter hånden, og det der kommer man altså ikke til at fange nogle goth'ere på... Det er anti-krist-satanisme-black-metaller-typer som du tænker på..
Tesposinus Admin
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Lør Mar 22, 2014 4:28 pm
Prospero skrev:
BTW, hvad synes du der er galt med Jason Miller? Det er længe siden jeg læste noget fra ham.
Hans røv-irriterende tilgang til såkaldt "magi", der er 25% magi og 75% almen fornuft - hvilket man ser rigeligt af i hans Financial Sorcery bog (og nok mest pga. denne, jeg ikke er særligt begejstret for Miller). Meget i samme dur som Dunn, dog er sidstnævnte LANGT værre!!
Prospero skrev:
Der er mange som har latterliggjort den video. Som nogle allerede har nævnt andet sted så er den gravplads et reélt sted. Den er åbenbart ikke fake, selvom det ser sådan ud.
Se DÉN har jeg svært ved at sluge, grundet de ret falske grav-afmærkninger, der ikke kun er ekstremt ustabilt sat i jorden (hvilket ikke er almindelig praksis), men tillige har "unknown" skrevet derpå, hvilket ligeledes ikke er en praksis set på amerikanske kirkegårde (i hvert fald ifølge min begrænsede viden om amerikansk historie af det bisarre). Ukendte grave var typisk blot genkendt via et kors/en gravsten uden noget som helst graveret eller malet derpå; i bedste fald en dato, men ofte ikke mere end et dødsår, da man blot fandt liget og derefter begravede det, uden nogen anelse om, hvem der var tale om.
Så det er liiiiiiiiiiiidt for teater-scene stilet i Dante's ritual, da det er som om, der virkelig skal lægges vægt på det "mørke", "dystre" og "skumle" ved at der er tale om Gud-ved-hvem-og-hvad-for-en-uhyggelig-karl-der-ligger-begravet-her i videoen. Det er lidt for meget, og lugter lidt for skarpt af plastik!
Jeg kan godt tro, at de benyttede en egentlig gammel gravplads, da andre dele deraf virker reelle nok, og tillige med hvad der ville have været for kostelige og tidskrævende "rekvisitter" at bygge. Så dén er jeg helt med på. Men jeg er stadig ganske overbevist om, at meget man ser dér er stillet op af Dante & Co. af dramatiske grunde. Det er derfor, jeg ikke selv synes godt om det. Der stinker igen for langt væk af 'Yiiiiiiiiiiiiiiiiiir, mothafuckaaaaaaa! Få gang i den Black Magic, playa!!!'.
Prospero skrev:
En anden kritik er den måde han bliver "voldeligt" besat. Sammenlignet med visse videoer fra de afrikanske traditioner så er det på ingen måde voldeligt, sammenlignet med foreksempel en besat person som tæver sit hoved ned i jorden utallige gange, eller laver andre normalt skadelige ting.
Se i det er jeg helt enig med dig! Besættelses elementet har jeg ikke noget problem med, da jeg også har set sådanne fra diverse afrikanske og Sydamerikanske traditioner, der ser endnu mere drabelige ud. Det er alt teater fiset, jeg ikke har respekt for! Hvis han sagde, det hele var dramatiseret, SÅ var det en anden snak. Der er jo ingen, der klager over Golden Dawn og Rosenkreuzer dramaet i Initiations ceremonier, da det er en del af det. Men når en person siger, det er sådan og sådan, men så tilsyneladende er fuld af... ja... så har jeg bare for lidt tolerance for det.
Ceenth skrev:
Nu er jeg jo selv sådan rimelig ekstrem goth.. Og har været det i sådan rimeligt mange år efter hånden, og det der kommer man altså ikke til at fange nogle goth'ere på... Det er anti-krist-satanisme-black-metaller-typer som du tænker på..
Sorry, Ceenth... jeg generaliserede lidt. Jeg mente mere specifikt de goth-fjollerikker, der ikke er egentlige okkultister (hvilker, efter min erfaring, virker til at være de fleste af dem!), men blot individer der forherliger alt det "skumle", men ikke andet end det.
Sidst rettet af Tesposinus Ons Mar 26, 2014 10:14 am, rettet 1 gang
Ceenth
Emne: Sv: 'Ej, nu må det fandme være nok!!!!! Lør Mar 22, 2014 6:12 pm
Tesposinus skrev:
Sorry, Ceenth... jeg generaliserede lidt. Jeg mente mere specifikt de goth-fjollerikker, der ikke er egentlige okkultister (hvilker, efter min erfaring, virker til at være de fleste af dem!), men blot individer der forherliger alt det "skumle", men ikke andet end det.
Nu var det jo altså heller ikke en særlig seriøs skideballe jeg kom med der min gode mand.. Men jeg vil dog stadig holde på at den stereotype som du nævner der altså ikke ligefrem er en gothisk stereotype, i hvert fald ikke i den vestlige verden.. det er noget man enten ser hos amerikanske goth'ere eller mere generelt hos en del af blackmetal scenen.. Problemet er dog lidt at det kan være svært at kende forskel på de to hvis man ikke er en del af subkulturen..