Antal indlæg : 10 Join date : 08/09/12 Age : 30 Geografisk sted : Midtjylland
Emne: Hvor bør denne besked være??? Lør Sep 08, 2012 9:30 pm
Go'dag.
Jeg har opdaget dette fora for nogle dage siden - og har så i dag besluttet mig at tilmelde mig. Jeg vil dog lige kort skrive hvem jeg er:
Jeg bor i Midtjylland, og går på HTX (Højere Teknisk Eksamen). Jeg er 18 år, og nærmer mig de 19 Jeg har ingen seriøst erfaring med de okkulte evner, men synes at det er et spændende emne - sådan generelt.
Nå men stil gerne spørgsmål.
Hilsen Hejle
Akari
Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Lør Sep 08, 2012 9:36 pm
Den skal være inde under velkommen :p Men velkommen her til
Hejle
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Lør Sep 08, 2012 9:42 pm
Af en eller anden grund kunne jeg ikke finde fannen "Velkommen" -_- Selvom, at jeg havde gættet mig til at der var sådan en.
Men tak for velkomsten
Akari
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Lør Sep 08, 2012 9:46 pm
Den ligger ellers øverst :p Ellers flytter T den nok for dig Og det var så lidt :p
Ceenth
Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Lør Sep 08, 2012 10:08 pm
Erhmmm... Heheh, smarte..
Allér øverste kategori, bogstaveligt talt..
Velkommen - Alle nye medlemmer bedes venligst klikke her og læse "Velkommen til Occulta Scientia" samt "Retningslinier" først --> Introduktion - Alle nye medlemmer bedes venligst skrive en introduktion her som deres første indlæg på dette forum..
Altid dejligt med nye medlemmer..!
Se så at få skrevet en introduktion så du kan være aktivt med på fora'et!
Mvh.
Ceenth.
Hejle
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Lør Sep 08, 2012 10:11 pm
Har læst "Velkommen til Occulta Scientia" og "Retningslinier". Men kunne bare ikke finde stedet hvor denne tråd skulle være -_- Men dette er da min introduktion - eller hvad???
Akari
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Lør Sep 08, 2012 10:24 pm
Den hedder introduktion ^^ samme sted. Hvor man så skriver
Hejle
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Lør Sep 08, 2012 10:26 pm
Har ledt, og fundet den... Duh, hvordan kunne jeg ikke se den????
Anyway, skal jeg lave en ny tråd, eller tror i at admin vil flytte den rundt???
Akari
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Lør Sep 08, 2012 10:31 pm
Det ved jeg ikke :p Tror T (admin) flytter den ^^
Christian
Antal indlæg : 204 Join date : 09/10/11 Age : 30
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Søn Sep 09, 2012 4:40 pm
Al magt til midtjylland!
Velkommen til!
Ceenth
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Søn Sep 09, 2012 8:45 pm
Citat :
Al magt til midtjylland!
Heheheh, Sé.. Dét kan vi så godt diskutere lidt, synes jeg..
Hejle
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Man Sep 10, 2012 10:38 pm
Tak, Endnu en gang for velkomsten
Jeg har et/to spørgsmål.
1. Der nævnes flere gange ordet "vibration/vibrere" i forhold til når man lave noget magisk. Skal det forstås som man ryster eller???
2. Der er det med Astrale rejser. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad det går ud på. Ved nemlig at det med at "forlade kroppen" skulle være ligesom "Lucide Drømme" (Ret mig, hvis jeg tager fejl). Jeg har nemlig haft flere lucide drømme
Også til noget helt andet. Jeg læste hvordan "Ateisten" og "Jeg_tivler" tvilte på mange ting. Det fik mig til at tænke på et filosofisk bevis for at "jeg" eksistere. Den foreløber sådan her:
"I doubt, Therefore I think, Therefore I am."
Eller på dansk:
"Jeg Tviler, Derfor tænker jeg, Derfor er Jeg."
Og til dig Admin: "Konichiwa, Admin-san. Watashi wa Hejle desu. Yorusiku gozaimas" (Jeg er ikke sikker på det hele er stavet rigtigt, er det, det???
Ceenth
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Man Sep 10, 2012 10:54 pm
kan slettes
Sidst rettet af Ceenth Man Apr 06, 2020 4:15 pm, rettet 1 gang
Hejle
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Man Sep 10, 2012 11:09 pm
Ceenth skrev:
Erh.. Heheh.. xD Nej, du ryster ikke.. Det drejer sig om Vibrationer på mikrokosmisk plan, hvis vi bruger dit eksempel med filosofien: "Jeg Tænker, Derfor ér Jeg." kan man kan beskrive det således; Din tanke definerer dig, dén tanke adskiller díg fra alle andre tanker og skaber derfor et unikt mønster inden for den realitet(overordnede vibration) som vi fælles skaber gennem vores tanker, -eller som skaber vores tanker og derfor os, hvem ved? Men: Du er dette unikke mønster, og det mønster ér i sig selv en vibration da det basalt set, -du basalt set, består af energi..
Heheheh... Jah, du bør nok give det noget tid til at sive lidt ind, og eventuelt prøve at stille en masse spørgsmål og læse en del af trådene her inde.. Det kræver at man har en ret massiv mængde baggrundsviden for det begynder at give mening..
Tror det kræver lidt tid, men det giver dog en smule mening - Men tror mit Filosofiske eksempel ikke helt blev forstået (Ikke at det har noget med vibrationer at gøre)
Analsyse af mit Eksempel om filosofi: I think, therefore I am. Så snart du tænker må du altså eksistere på et hvilket som helst givet plan. Det er det eneste tanke beviser. Den beviser ikke hvordan din krop ser ud. Eller den beviser heller ikke om der er andre som eksistere (I og med at alle andre end en selv faktisk kunne være opdigtet af vores fantasi..... (Hvar det sådan du forstod det, eller havde du misforstået det???? (Hver gang jeg læser det du har skrevet bliver jeg mere forvirret)) -_-
BTW, jeg har måske et andet spørgsmål om tidslinjer, men i hvilket sted på forummet hører det hjemme???
Men tak for det (Utrolige hurtige) svar.
Ateisten -BANDLYST-
Antal indlæg : 33 Join date : 13/08/12
Emne: Re: Hvor bør denne besked være??? Tirs Sep 11, 2012 11:47 am
Hejle
Hvorfor nævner du overhovedet "I think, therefore I am"?
Citat :
Også til noget helt andet. Jeg læste hvordan "Ateisten" og "Jeg_tivler" tvilte på mange ting. Det fik mig til at tænke på et filosofisk bevis for at "jeg" eksistere. Den foreløber sådan her:
"I doubt, Therefore I think, Therefore I am."
Eller på dansk:
"Jeg Tviler, Derfor tænker jeg, Derfor er Jeg."
Hvad har det med sagen at gøre? Jeg ved udmærket godt at jeg eksistere.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Tirs Sep 11, 2012 1:19 pm
Hjerteligt velkommen til foraet, Hejle!
Mht. dit spørgsmål omkring vibration, så er du nødt til at specificere lidt mere, hvad præcis du tænker på angående dette emne, for der er markant forskel på, om vi taler vibration i form af Universets/Kosmos' og alt dets indhold bestående af vibration (eller vibratorisk energi, sagt på en anden måde), eller om vi taler om teknikken "at vibrere Guddommelige Navne & Kraftord"; sidstnævnte er en specifik teknik indenfor moderne praksis af ceremoniel magi, der specielt blev udviklet af grundlæggerne af Golden Dawn systemet, baseret på Levi's fortolkning af gamle lærdomme fra henholdsvis Agrippa og Barrett.
Mht. astral projektion & astral rejse sammenlignet med lucide drømme... disse er ikke én og samme ting. Hvor egentlig astral rejse er projektion ud af det fysiske legeme via individets æteriske krop, er lucide drømme kontrollerede drømme eftersom éns viden om og forståelse af, hændelsen man oplever rent faktisk er en drøm giver vedkommende mulighed for at tage fuld kontrol over drømmen. Håber dette gav lidt yderligere svar på spørgsmålet uden det blev for "tykt".
Hejle skrev:
Og til dig Admin: "Konichiwa, Admin-san. Watashi wa Hejle desu. Yorusiku gozaimas" (Jeg er ikke sikker på det hele er stavet rigtigt, er det, det???
ハイレさん、始めまして。オクルタ・シエンティアにようこそ。このフォーラムで楽しんで下さい。もし問題があれば、私にいつでもPBを送って下さい。よろしくお願いいたします。 (^^)v (Haire-san, hajimemashite. Okuruta Shientia ni yôkoso. Kono fôramu de tanoshinde kudasai. Moshi mondai ga areba, watashi ni itsudemo PB wo okutte kudasai. Yoroshiku onegai itashimasu.)
Ateisten skrev:
Hvorfor nævner du overhovedet "I think, therefore I am"?
Ateisten skrev:
Hvad har det med sagen at gøre? Jeg ved udmærket godt at jeg eksistere.
Ateisten... du syntes ikke, du kunne starte dit indlæg med at rent faktisk byde det nye medlem velkommen her i vedkommendes introduktionstråd, fremfor at gå direkte til konfrontation, eller hvad?? Formålet med introduktionstråde er nye brugeres introduktion og eksisterende medlemmers velkomst deraf; hvis du ikke kan forstå dette, skal du slet ikke skrive i tråden!
Ateisten -BANDLYST-
Emne: Re: Hvor bør denne besked være??? Tirs Sep 11, 2012 4:45 pm
Undskyld Tesposinus jeg reder den nu.
Udvidelsespakke til Hejle:
Jeg byde dig velkommen til occulta-scientia må debatten blomstre
Tesposinus du har altså også gjort andet end at byde velkommen til mig i min intro-tråd.
Citat :
Hvor egentlig astral rejse er projektion ud af det fysiske legeme via individets æteriske krop, er lucide drømme kontrollerede drømme eftersom éns viden om og forståelse af, hændelsen man oplever rent faktisk er en drøm giver vedkommende mulighed for at tage fuld kontrol over drømmen.
Hvordan ved man at man laver det ene eller det andet? Hvis man lucid dreamer så kan man vel også drømme noget der minder om astral rejse. Jeg har f.eks. engang drømt at jeg var i min gamle børnehave og kunne flyve. Var det en drøm eller astral rejse?
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Tirs Sep 11, 2012 5:04 pm
Ateisten skrev:
Jeg byde dig velkommen til occulta-scientia...
Dette er jeg taknemlig for, Ateisten.
Ateisten skrev:
Tesposinus du har altså også gjort andet end at byde velkommen til mig i min intro-tråd.
Tillad mig venligst at citere min første linie i mit første indlæg, fundet i din introduktionstråd:
Tesposinus skrev:
Hjerteligt velkommen til foraet, Ateisten!
Hvad vi så end begyndte at tale om/diskutere derefter er ikke af relevans for, hvad jeg lige har skrevet til dig. Fremfor at byde det nye medlem velkommen, hvilket er formålet fra vores side af i nyankomnes introduktioner, går du direkte til konfrontation og diskussion. Husk venligst på at dette forum tillige er til for venligt og behageligt socialt samvær blandt okkultister; ikke blot diskussion.
Nuvel, dette er ikke noget, vi skal diskutere her i Hejle's intro tråd. Vil du tale mere om det, bedes du venligst sende mig en PB eller oprette en tråd i "Snik-Snak & Brok" sektionen.
Ateisten skrev:
Hvordan ved man at man laver det ene eller det andet? Hvis man lucide dreamer så kan man vel også drømme noget der minder om astral rejse.
Der er markant forskel på begge disse praksis, og hvis du opnår erfaring med begge, vil du også være fuldt klar over denne forskel. Det er svært at forklare, men der er en vis form for "virkelighedsfornemmelse", med mangel på et bedre udtryk, som er til stede i astral rejser, der ikke er at finde i lucide drømme. Sidstnævnte er naturligvis også særdeles realistiske, men denne "realisme fornemmelse" er slet ikke af samme vægt/kaliber som i astral rejser. Heraf også grunden til at lucide drømme er drømme og at astrale rejser er egentlige kropslige oplevelser. Dog kan det sidste ofte resultere i det første; heraf også grunden til, en del okkultister/esotericister praktiserer lucide drømme som en form for forarbejde til astral projektion.
Anyway... Hejle's introduktionstråd er ved at køre af sporet; skal vi ikke tage denne i "Clairvoyance" sektionen i stedet? Du kan oprette et nyt emne dér, hvis du gerne vil tale yderligere om sagen.
Hejle
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Ons Sep 12, 2012 12:00 am
@Tesposinus Undskyld, men er for træt til at læse romanji nu, men forstod det meste dog Svare senere (I morgen)
@Ateisten Mit citat havde ikke noget specielt med dig at gører. Det eneste man kunne forbinde til dig i citatet var at du tvilede... Egentligt bliver citatet oftest forkortet til "I think, therefore I am".... Så citatet har intet med dig (eller jeg_tviler) at gøre.
Når ja, Tak for velkomsten
Ceenth
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Ons Sep 12, 2012 12:17 am
kan slettes
Sidst rettet af Ceenth Man Apr 06, 2020 4:16 pm, rettet 1 gang
Ateisten -BANDLYST-
Emne: Re: Hvor bør denne besked være??? Ons Sep 12, 2012 8:57 am
Mit citat havde ikke noget specielt med dig at gører. Det eneste man kunne forbinde til dig i citatet var at du tvilede... Egentligt bliver citatet oftest forkortet til "I think, therefore I am".... Så citatet har intet med dig (eller jeg_tviler) at gøre.
Jeg kan bare ikke se hvad citatet har med det at jeg (eller jeg_tviler) tvivler. Hvorfor er citatet vigtigt?
Ceenth
Emne: Sv: Hvor bør denne besked være??? Ons Sep 12, 2012 11:37 am
kan slettes
Sidst rettet af Ceenth Man Apr 06, 2020 4:17 pm, rettet 1 gang
Ateisten -BANDLYST-
Emne: Re: Hvor bør denne besked være??? Ons Sep 12, 2012 1:09 pm
"I Think, Therefore i Am" åbner også op for at andre ting eksistere. Jeg tænker derfor er jeg, men jeg kan også mærke at jeg sidder foran den computer som jeg skriver på lige nu. Altså må computeren også eksistere fordi ellers ville vi jo ikke kunne have den her samtale. Vi kan selvfølelig godt sige at jeg selv skaber min egen virkelighed og at i bare er produkter af min fantasi, men hvad kan vi bruge det til?
Lige så snart vi kommer med den konklusion kan vi jo ikke komme videre da konklusionen bliver svaret på alt.
Citat :
Hele de debatter der foregik her imellem mindede så vidt jeg forstod bare vores nye medlem her om dette filosofiske koncept...
Så fordi det mindede medlemmet om noget så skulle de lige nævnes? Jamen så vil jeg da lige sende nogle links til noget som den her debat minder mig om. (Det burde i teorien være fair eftersom debatten jo mindede mig om dem)