Emne: Jeg er forelsket i bøger! Man Okt 03, 2011 11:11 pm
Ååååh hvor jeg elsker bøger...! Jeg sidder her med en dejlig bog i hånden og fik lige pludselig lyst til at skrive det til folk. Jeg er forelsket i bøger! Selv det at holde den, føle den og se på den er ofte en stor oplevelse for mig. Havde jeg ikke været så bange for at ødelægge dem ville jeg have et par fra min samling i mine arme når jeg sover.
Jeg kan ikke forstå folk der ikke har det samme forhold til bøger som jeg har. Den eneste interesse i bøger mine venner har er i deres indhold. Jeg er helt bange for bare at lade dem holde mine bøger når jeg tænker på hvordan de håndtere deres egne!
At have en specielt smuk bog i hånden er på en måde lidt det samme som at have et magisk væsen fra en anden, ældre og mere eventyrlig verden i hånden. Når jeg tænker tilbage på de lykkeligste øjeblikke i mit liv så omhandler de bedste af minderne en bog.
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Jeg er forelsket i bøger! Tirs Okt 04, 2011 6:53 am
Prospero skrev:
Jeg er forelsket i bøger! Selv det at holde den, føle den og se på den er ofte en stor oplevelse for mig.
LÆNGE LEVE BØGERNE
Jeg er helt enig med dig
LKN
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Jeg er forelsket i bøger! Tirs Okt 04, 2011 8:32 pm
Ha! Ha! Ha! Kender I ikke også den med at sidde og lugte til bøgerne og nyde deres individuelle dufte af sværten og papiret? Og er der noget mere "esoterisk" end duften af en gammel, forfalden bog med minimum 50 år på bagen??? Jeg ved præcis, hvordan du har det, Prospero! Bøger jeg investerede i for mere end 15 år siden, ser ud som var de købt i går, pga. min latterligt ømskindede behandlingsmetode. Ingen låner mine bøger, ingen rører mine bøger, ingen fedtede fingre i mine bøger, indpakning hvis de skal transporteres i min taske på vej til arbejde (læser gerne i toget), lader dem ikke ligge og flyde men sætter dem ALTID tilbage på reolen igen, "æselører" er en synd i blasfemisk forstand, understregning i værkerne er strafbart med døden!!!
Hvad er ordet jeg leder efter... nååå jo... NØRD!!! Men jeg kan leve med det!
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Jeg er forelsket i bøger! Tirs Okt 04, 2011 9:33 pm
Tesposinus skrev:
Ingen låner mine bøger, ingen rører mine bøger, ingen fedtede fingre i mine bøger,
Haha, kender det
Jeg må rose dig for dette emne Prospero, for når jeg læser i denne tråd vælter glæden frem over tanker om alle mine skønne bøger. Hvor er det fantastisk
LKN
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Jeg er forelsket i bøger! Tirs Okt 04, 2011 10:18 pm
Tesposinus skrev:
Ha! Ha! Ha! Kender I ikke også den med at sidde og lugte til bøgerne og nyde deres individuelle dufte af sværten og papiret? Og er der noget mere "esoterisk" end duften af en gammel, forfalden bog med minimum 50 år på bagen??? Jeg ved præcis, hvordan du har det, Prospero! Bøger jeg investerede i for mere end 15 år siden, ser ud som var de købt i går, pga. min latterligt ømskindede behandlingsmetode. Ingen låner mine bøger, ingen rører mine bøger, ingen fedtede fingre i mine bøger, indpakning hvis de skal transporteres i min taske på vej til arbejde (læser gerne i toget), lader dem ikke ligge og flyde men sætter dem ALTID tilbage på reolen igen, "æselører" er en synd i blasfemisk forstand, understregning i værkerne er strafbart med døden!!!
Hahaha! Jeg ELSKER at lugte til mine bøger! Jeg har en rigtig gammel hardcover udgave af A. E. Waites 'The Book of Black Magic and of Pacts', og den er ved at falde fra hinanden. Det er en tidligere biblioteksbog som ser ud til at være fra et interessant udenlansk bibliotek (købte den igennem Bookfinder.com så aner ikke hvad dens historie er men den ser ud til at have været vidt omkring). Dette er en bog som har langt mere historie og langt flere oplevelser i blodet end jeg selv har! Jeg får en god portion respekt hver gang jeg ser denne bog. Som om jeg har en forfader i hånden. Covered ser ud til at kunne falde af hvert øjeblik det skal være men på en eller anden magisk måde holder den. Indholdet i bogen er skrevet på en enormt romantisk måde, med det gammeldags sprog som man kan forvente af en fra Waites tid. Siderne var en gang hvide, men er nu gule og forældet og har følelsen af "erfaring" i sig... Jeg er beæret over at være den person som denne bog har valgt at være hos.
LKN skrev:
Jeg må rose dig for dette emne Prospero, for når jeg læser i denne tråd vælter glæden frem over tanker om alle mine skønne bøger. Hvor er det fantastisk
LKN
Tak skal du have LKN! Det var netop denne følelse som fik mig til at lave dette indlæg! Det kan være svært at holde denne glæde for sig selv. LÆNGE LEVE BØGERNE! Skulle det en dag jeg ikke længere lever komme så vidt at mine bøger skal brændes på et bål af nogle fanatikere så vil jeg hjemsøge og bringe hævn på alle de ansvarlige for afbrænding af mine bøger! NO TOUCHING MY BABIES!
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Jeg er forelsket i bøger! Fre Okt 07, 2011 9:44 am
Prospero skrev:
Skulle det en dag jeg ikke længere lever komme så vidt at mine bøger skal brændes på et bål af nogle fanatikere så vil jeg hjemsøge og bringe hævn på alle de ansvarlige for afbrænding af mine bøger! NO TOUCHING MY BABIES!
Hvordan skulle de dog kunne komme til dem i det hele taget? Man skal da begraves i en krypt med bøgerne ved sin side!!!
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Jeg er forelsket i bøger! Fre Okt 07, 2011 4:35 pm
Tesposinus skrev:
Prospero skrev:
Skulle det en dag jeg ikke længere lever komme så vidt at mine bøger skal brændes på et bål af nogle fanatikere så vil jeg hjemsøge og bringe hævn på alle de ansvarlige for afbrænding af mine bøger! NO TOUCHING MY BABIES!
Hvordan skulle de dog kunne komme til dem i det hele taget? Man skal da begraves i en krypt med bøgerne ved sin side!!!
Det stoppede da ikke Kong Salomons manualer fra at blive fundet ved hans begravede lig af nogle ignorante Jøder, or so the story goes (kan ikke huske hvilket grimoire denne historie blev skrevet i). Det kan godt være at jeg må kaste en forfærdelig forbandelse over mine bøger, så kun en værdig må kunne tage mine bøger fra min krop i sikkerhed. hmmmm....jaaaaa Jeg kunne sætte en servitor til at vogte min krypt og skræmme nysgerige tåber væk indtil der kommer en som er værdig! Så bliver jeg simpelthen nød til at lære den at sige "Hvem vover at forstyrre min søvn...!?"!