Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Syner i drømme Og følelsen af at falde Ons Apr 15, 2009 11:58 pm
Hej alle
Jeg har lige to ting, jeg gerne vil høre jer ad. Først og fremmest, om I kender den fornemmelse, når man ligger i sin seng, og er tæt på at falde i søvn, og pludselig føles det som om, man falder meget hurtigt, selvom man ligger helt stille? Lige siden jeg var lille, har jeg oplevet dette "fald" kort inden søvnen indtraf ganske ofte. Det var mest almindeligt, da jeg var helt lille, hvor det skete gennemsnitligt en 3-4 gange i ugen, mens i dag sker det nok max en gang i måneden. Jeg synes, det er en utroligt skræmmende fornemmelse, og hver gang fanges luften i mine lunger, og jeg leder desperat efter et holdepunkt, selvom selve følelsen ikke varer mere end et sekund eller to. Mit hjerte begynder at hamre og jeg har svært ved at slappe af igen. Da jeg spurgte min mor om det, da jeg var mindre, påstod hun, at det var når "sjælen forlod kroppen", hvilket ikke giver den mindste mening for mig mere. Dog efter at have læst Fraters indlæg om astralprojektion, er jeg begyndt at tænke på, om det måske kan være det, han nævner med, at ens astrallegeme kan blive suget tilbage til ens krop, hvis den er drevet fra den. Sædvanligvis kan jeg nemlig ikke huske noget som helst fra mine tanker og følelser, lige inden det sker.
Nå, det var den ene ting. Derudover er jeg nysgerrig efter at høre, om der er nogen, der har oplevet at få syner i drømme? Altså noget der senere viste sig at være sandt? Jeg drømte i månedsvis om, at jeg var ude at køre i min mors bil, og hver gang kørte vi galt, fordi hendes bremser ikke virkede. Til sidst havde det gnavet sig så fast i mig, at jeg kontaktede hende og bad hende om at få tjekket sine bremser, og hun fortalte, at hun for mindre end en måned siden havde været ude at køre, hvor bremserne midlertidigt havde svigtet, men hun havde ikke fået det tjekket eller noget. Om hun nogensinde fik det tjekket, det ved jeg ikke, men drømmene forsvandt, og det gjorde min fornemmelse af at noget var galt også. Er der andre, der har prøvet noget i den stil?
Hilsen Maiken
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Syner i drømme Og følelsen af at falde Tors Apr 16, 2009 10:06 am
Hej Maiken!
Jeg kender så ganske udmærket, falde-fornemmelsen du taler om. Jeg har selv oplevet den adskillige gange igennem mit liv, og jeg synes personligt det er en fascinerende oplevelse. Den måde du gerne vil knytte den til astral projektion på, synes jeg er meget interessant, og den er helt klart en mulighed. Men i og med okkultister er videnskabsmænd, vil jeg gerne tillade mig at gå det okkult-videnskabligt til værks. Og det gør jeg ved at tjekke, hvad det ellers kunne være. Det siges nemlig af nogle, af denne faldende fornemmelse kommer af et fald i dit blodtryk, og idet dette påvirker én mentalt også i tilstanden af at næsten være falden i søvn, påvirker det ofte selve drømmen, og man ser ofte sig selv falde ned fra noget samtidigt. Dette er fen fysiologiske teori bag "faldet".
However... det man jo så ikke ved, er om den fysiologiske effekt KOMMER af noget ikke-fysisk. Dvs. man ved ikke, om der rent faktisk er tale om en påbegyndt, ufrivillig astral projektion, og DET så bringer en fysiologisk effekt med sig, som jo er meget almindeligt i diverse okkulte praktiseringer. Summen i kroppen, svimmelhed, ecstase, intens varme, begynder at svede og mange andre ting oplever man ofte som resultat af æteriske påvirkninger fra okkulte praktiseringer. Så dette er ligeså muligt. Jeg er personligt mere tilbøjelig til at tro på dette frem for den udelukkende fysiologiske forklaring. Ikke fordi jeg VIL tro på noget "spooky", men fordi jeg vie mine erfaringer i de okkulte videnskaber ved, at det fysiske blot er et produkt af det ikke-fysiske, og derfor er fysiologiske ting i den fysiske krop ofte et resultat af ikke-fysiske ting. Derudover er der også andre faktorer, der spiller en vigtig rolle her i "faldet", som vi taler om nu. Så som det, at jeg tydeligt kan huske fra gentagne oplevelser, jeg drømte specifikke ting tilknyttet til faldet, flere minutter før det rent faktisk skete, og at det så endelig var en ting i selve drømmen der AKTIVEREDE FALDET og ikke omvendt.
Alt i alt, så er jeg som sagt mere tilbøjelig til at læne mig opad den ikke-fysiske teori, men i og med jeg stadig ikke ved 100%, hvad det er, der sker, så er jeg åben overfor alt, det end kunne være - fysisk eller ikke.
Hvis vi så går ud fra, at der ER tale om ufrivillig astral projektion, hvorfor bliver man så hevet tilbage sådan her? Mit gæt er, at i og med det ofte er ting i selve drømmen (så som det at falde ned fra en klippe eller lign.), der forårsager denne faldende fornemmelse, så er det også denne akt i drømmen der forårsager den ufrivillige astral projektion. Men idet det er noget ret intenst, og den fysiske krop kan reagere kraftigt på det, da det føles for besynderligt for den, bliver man suget tilbage igen, fordi man er ved at vågne op. Og husk hvad jeg skrev i mit indlæg omkring astral projektion... hvis den fysiske krop vågner, bliver man omgående suget tilbage i den. Så dette er én mulighed.
Men i og med man nogle gange også oplever "faldet", uden at nødvendigvis drømme man falder ned fra noget, kan der være tale om at man allerede HAR astral projiceret, og nu bevæger sig rundt i sit astrale legeme. Men så sker der noget (det kan være hvad som helst), der vækker kroppen, fordi den ikke er lagt i en dybere trancetilstand som ved bevidst astral projektion, men ligger der mellem sove-vågen stadiet, og så vågner den op, hvilket naturligvis resulterer i, man omgående bliver suget tilbage i den, og dette skaber den faldende fornemmelse.
Dette er en anden mulighed.
Jeg vil se frem til at høre andre folks erfaringer med dette, samt deres teorier om hvad det kunne være, og dertil vil jeg gerne opfordre jer til at være videnskablige. Dette vil sige skeptiske til en vis grad. Ikke fordi man skal behandle okkultisme skeptisk. Tvært imod! De okkulte videnskaber lærer rent faktisk mennesker om ting, der er langt mere virkelige end det fysiske plan. Men i og med der er mange ting i universet (inkl. de fysiske), er det vigtigt for magikere, alkymister, scryers, astrologer osv. at have en sund mængde skepsis, så de ikke ender med at rende efter noget "astralt", der så slet ikke er andet end en misforståelse af noget fysisk. Så snyder man bare sig selv.
Derfor er jeg heller ikke til det (skifter lige emne ganske kort), hvor folk prøver at evokere en ånd, og så stiller sig tilfredse med "Jeg kan føle, ånden er her! Jeg kan ikke se noget, men jeg kan føle dens tilstedeværelse. Jeg kan ikke høre svarene på mine spørgsmål, men jeg synes, jeg kan fornemme dem." BRÆK!!! Beklager mit udbrud men den slags ting, kan jeg ikke bruge til noget! Derfor er mit mål i evokation altid, at gøre som MAN SKAL - evokere ånden til fysisk manifestation!!! Så er der ingen vej udenom, og man VED, hvad man har! Dette er vigtigt for mig som magiker, fordi jeg ville skamme mig og blive vildt skuffet, hvis jeg blot havde snydt mig selv, ved at bilde mig selv noget ind, bare fordi omgivelserne eller mit eget hoved spiller mig et puds.
Der er meget i magi, der er 100% objektivt, men naturligvis er der også ting i magi, der er subjektive oplevelser til stor del, såsom f.eks. astral rejser. Der er naturligvis også fuldt ud objektive ting, man kan opleve via astral rejser, men resten af det er meget subjektivt. Og derfor er det kun sundt at behandle disse personlige oplevelser videnskabligt (okkult-videnskabligt, naturligvis). Det får man kun noget godt ud af.
Men dette er selvfølgelig kun min personlige mening. Så tag jer endelig ikke af det, såfremt I skulle være uenige.
Mange venlige hilsner,
Tesposinus
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Syner i drømme Og følelsen af at falde Tors Apr 16, 2009 11:51 am
Jeg har oplevet tit, og gør det stadig, dette fald, men jeg støtter vores Admin i at det bliver udløst af en drøm da jeg mange gange cykler eller løber hvor der pludselig er et mørkt hul under mig som jeg falder ned i... Til gengæld har jeg fået registreret af min læge at når det er værst så er mit blodtryk lavt i forhold til hvad det plejer bagefter...
Min personlige mening om det er i forhold til mit "speciale" inden for shamanismen er at det er et budskab der vil igennem fra en ånd, forfædre eller andet. Så jeg viosionssøger (hvis jeg har tid)...
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Syner i drømme Og følelsen af at falde Tors Apr 16, 2009 1:02 pm
Det lyder spændende. Dog kan jeg ikke forstå, at I mener, at ens drømme udløser faldet. Jeg har aldrig nogensinde drømt om at falde fra et højt punkt, men jeg oplever alligevel dette fald netop mens jeg er på halvt vågen, halvt sovende stadiet. Jeg har aldrig turdet spørge min læge om det, for jeg var overbevist om, at det bare var mig, der var underlig.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Syner i drømme Og følelsen af at falde Tors Apr 16, 2009 1:20 pm
Som jeg skrev tidligere, er det ikke altid drømmen der udløser det. Det er det i mange tilfælde, men andre gange kan det ske pludseligt, hvis din krop vækkes.
Moonlight_tiger
Emne: Sv: Syner i drømme Og følelsen af at falde Fre Apr 17, 2009 11:15 pm
Ja okay, det var egentlig også bare en tanke, om det måske kunne være noget i den retning.
Anyways, jeg ville gerne høre, om der er nogen af jer, der har sådan nogle lidt profetiske drømme?
Tigerlilli
Antal indlæg : 35 Join date : 25/10/10 Age : 49 Geografisk sted : Sydsjælland
Emne: Sv: Syner i drømme Og følelsen af at falde Ons Dec 15, 2010 9:44 pm
jeg har siden mine teenageår haft en drøm, der varsler død. Det er den samme drøm hver gang. Når den har været der om natten, så står jeg op til et eller flere dødsfald samme dag. Det kan både være familie, venner og beskendte som jeg holder af.
Ellers er mine drømme mest mareridt, der heldigvis ikke bliver til virkelighed.
Thomas
Antal indlæg : 69 Join date : 11/05/11 Geografisk sted : Bornholm
Emne: Sv: Syner i drømme Og følelsen af at falde Man Maj 23, 2011 8:17 pm
Nå! Gammel tråd, men jeg prøver alligevel. Jeg ved jo du stadig snuser lidt rundt herinde Tigerlilli (PS: øøøh - eller var det MoonlightTiger ), og jeg synes det er et interessant emne.
Jeg drømmer om begivenheder, som desværre senere går i opfyldelse. Det er faktisk en af årsagerne til, at jeg er gået i gang med at beskæftige mig mere seriøst med det okkulte. Ser du; for det første, så blev jeg laaaangt om længe overbevist om, at det ikke bare var lucky guesses. Det tog en del år, og jeg må sige det var enormt forløsende, da jeg endelig havde fået bevis nok. Det der skulle til var at jeg flere gange, tog chancen, og fortalte om hvad jeg mente der ville ske, inden det skete. Det gjorde jeg så. Og forudsigelserne blev til virkeligehed. Men nu er det så jeg tænker videre over det. Hvorfor sker det her for mig? Bliver jeg pålagt et ansvar? Skal jeg advare folk? Hvad skal jeg bruge det her til??? Kan jeg bruge det til noget? Bør jeg? Eller er der noget helt andet i det - måske en indsigt i at TID, og vores forståelse af denne, ikke er fyldestgørende, og at de love som virker i det her har hjemme i erkendelsens grænseland?
Vh Thomas
Solfjer
Antal indlæg : 50 Join date : 23/05/11 Age : 46 Geografisk sted : Karise Danmark
Emne: Sv: Syner i drømme Og følelsen af at falde Tirs Maj 24, 2011 1:10 pm
Jeg har også profetiske drømme, enda når jeg er vågen indimellem, må lige stoppe op fordi min hjerne vil afspille lidt filmz for mig.
Hvad man kan bruge det til er en helt anden sag, for jeg prøvede at advare mange af mine venner, da finanskrisen var på vej og jeg sagde også at de skulle passe på med huslån, fordi huspriserne ville falde, mange af mine venner har efterhånden fået nok lærestreger, til at respekterer det jeg siger, men der var ingen af dem der lyttede da jeg advarede om huspriserne. Det er lidt som om at det er ok at forudsige om små personlige ting, kærlighedsforhold osv. Men forudser man en istid eller et krak i finans sektoren, så er det for overvældende til at folk kan håndterer det. Det samme gælder nok forudsigelser om store ulykker og lignende.
Jeg vil for fremtiden lyve og påstå at jeg har læst en artikel om boligmarkedet eller sådan hvis jeg kommer i samme situation, så er det måske mere spiseligt for folk at få sådanne forvarsler. Det med at "falde" i søvn kender jeg ikke til, jeg har tit oplevet at føle at min krop sejler rundt og svæver ud af kroppen, men ikke et fald, aner ikke hvad det er, medmindre det er et billede på din psykologiske tilstand.