Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: At dø i drømme Ons Feb 15, 2012 11:32 am
Hej alle
Nu sad jeg og snakkede med min kæreste i går, og vi kom til at snakke om drømme - jeg havde haft mareridt i løbet af natten, hvor jeg blev dræbt af slangegift og mærkede mig selv dø. Det virkede helt absurd på ham, at man kunne dø i sine drømme, han har altid kun oplevet at vågne lige inden det sker. Er det noget, I andre oplever, at I dør i jeres drømme/mareridt, eller vågner I også altid inden det sker?
Alt godt - MT
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: At dø i drømme Ons Feb 15, 2012 12:23 pm
Jeg har oplevet noget ligende, jeg nåede dog ikke at dø helt, men det var stadig ret syret.
I drømmen var jeg på flugt fra en flok zombier, jeg løber så ind i et hus, men inden jeg når at lukke døren når flokken at masse sig igennem døren og begynder at æde mig. Jeg vågner af drømmen da jeg ligger tilbage som et gennem gnasket lig, i en sø af blod, tarme og knogler.
Jeg følte dog ikke nogen smerte, men jeg kunne tydeligt mærke frygten selv efter jeg var vågnet.
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: At dø i drømme Ons Feb 15, 2012 4:53 pm
væmmeligt :O Jeg har før drømt at jeg var blevet skudt gennem hovedet og vitterlig var død, men jeg drømte stadig og kunne se alt hvad der foregik - mennesker omkring mig, blodet der løb ud på jorden under mig og se når mit lig blev flyttet og skubbet til. Jeg har så ligget og kunnet se det hele, som om jeg ikke var død, men uden at trække vejret eller kunne kontrollere min krop på nogen måde, og jeg har bare haft lyst til at rejse mig op og sige "se, jeg er ikke død", men som sagt er det eneste funktionelle min bevidsthed. Den anden nat så jeg orange væske komme ud af øjne, ører og mund i drømmen indtil samtlige muskler slappede af, min mund tørrede ud og jeg følte hjertet stoppe. Meget ubehageligt.
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: At dø i drømme Ons Feb 15, 2012 5:56 pm
Super interessant samtale at have!
Jeg synes at have haft erfaringen at dø i drømme nogle få gange, men jeg kan ikke sætte billeder på mindet. Jeg har været ved at dø utallige gange i drømme, men direkte det at være i drømmen imens man dør, det er sjældent. For mig ihvertfald. Jeg kan dog huske at der kom en følelse af opgivelse (nærmere følelsen af at det var behageligt og naturligt at 'give slip') over mig. Der kom også en sørgmodig følelse i mig, fordi der var en vis sorg over at forlade det som jeg havde kært i verdenen skønt at jeg følte mig fjern fra det nu hvor jeg var ved at dø (da det var en drøm havde jeg ikke noget minde om noget som helst som var mig kært, men jeg havde bare følelsen af at der var noget jeg var meget glad for. En eller anden fortid som jeg ikke havde billedlige minder om i drømmen. Hvis det giver mening?). Jeg havde haft følelsen af at være skrækslagen og bange for et par sekunder siden da der var noget som ville dræbe mig, men det øjeblik hvor at jeg var ved at dø forlod alt frygt, stress osv. mig og istedet fik jeg disse følelser af en behagelig opgivelse eller accept, og en smule sorg.
Jeg kan dog ikke huske at have haft en drøm som det du beskriver Moonlight_tiger, hvor jeg har været observerende efter min død. Jeg tror bare at jeg enten vågner eller går i sort inden eller når jeg dør. Spøjst at du så orange væske komme ud af dig efter din krop var død. Jeg føler at jeg kan relatere til oplevelsen at mærke sit hjerte dø, men er ikke sikker på om jeg har oplevet det i en drøm.
Isobel
Antal indlæg : 34 Join date : 13/11/12 Age : 47 Geografisk sted : københavn
Emne: Sv: At dø i drømme Tors Nov 15, 2012 10:10 pm
Jeg tror ikke det er så normalt at man oplever det at dø hvis ikke man har lidt et traume eller med mindre ens største frygt er at dø. Eller med mindre man arbejder med selvudvikling på et heftigt plan hvor man rykker sine grænser. De fleste mennesker drømmer om ting der har med deres dagligdag at gøre, og de følelser der er tilknyttet til den. Det er jo så også ting der truer dagligdagen og trygheden der er det mest relevante at arbejde med. Jeg tror de fleste har en blokering for at drømme om hvordan det er at dø, fordi det faktisk ikke er særlig relevant, men også fordi at psyken beskytter os imod ting der er for grænseoverskridende at håndtere. fordi det betyder rigtig meget for verdensbilledet og psykens stabilitet.
At os der svare her alle har sådanne oplevelser, siger nok noget om at vi beskæftiger os helt med overlæg, med at rykke vores grænser og verdensbillede.
Så jo jeg har også oplevet det. men ikke selve dødsøjeblikket i detaljer. Mere sårn, aaargh ..bang... pis...
Har oplevet at drømmen bare slutter fordi jeg døde, og en bevidsthed tænker nå.. game over. men også at jeg har foretaget mig ting efter jeg er død. Jeg drømmer ofte at jeg er en anden, og er også død som disse andre. Men det er sjældent særlig intenst eller vigtigt. Men jeg har så også virkelig mange action drømme haha, hvor der sker en masse der burde være uhyggeligt, men ikke er det.