Emne: Velkommen til Divinations Sektionen! Søn Apr 19, 2009 6:31 pm
Hej alle sammen!
Velkommen til divinations sektionen på foraet! Jeg valgte at oprette denne i dag (19. april 2009), idet jeg var blevet gjort opmærksom på, at der var interesse for at have dette som et emne for sig selv. Så her har i det, og jeg håber, I vil gøre brug af og få god fornøjelse med det.
Som I nok vil bemærke, Delta og Moonlight_tiger, har jeg flyttet tråden "Acutomancy" fra dens oprindelige placering i Tarot Spreads & Divinations Teknikker til Divinations Systemer & Teknikker. Håber I kan finde rundt i det.
Mange venlige hilsner,
Tesposinus
Marxak
Antal indlæg : 165 Join date : 15/03/09 Age : 36 Geografisk sted : Rudkøbing
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Fre Jan 08, 2010 4:40 pm
Det sku synd af et sub-forum som denne tråd skal stå død hen så, som nekromaner genopliver jeg den XD
Hvad er "Divination" og dens emner? og hvor høre den helt præcist under i den store stykke okkulte verden?.
og nu ved jeg godt at Mr.T elsker at komme med en lang roman om et emne men prøv at ungå det her så vi har noget at debatere om ^^ (no offence).
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Fre Jan 08, 2010 5:21 pm
Divination er det, der også kaldes for spådom.
Var dette kort nok?
Marxak
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Fre Jan 08, 2010 5:25 pm
Det ku vist ikke være kortere tusinde tak
Men for mig er spådom jo bare en "reklame" omkring (undkyld mig) hekse, troldkvinder, og sigøjnere (har stor respekt for sigøjnere, da der selv løber ægte sigøjner blod i mine åre) men Spådom for mig...ja ved ikke...jeg har aldrig oplevet det virkelig skete det som de forudsagde...
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Fre Jan 08, 2010 6:36 pm
Det virker til, jeg alligevel er nødt til at give dig den roman, da du vist ikke forstår helt...
Divination er at forudsige skæbne, potentiel fremtid, potentielle resultater af akter og lign., og dette via tarot, håndlæsning, Enochiansk skak, geomanti og mange, mange andre metoder. Se evt. listen over diverse divinationsformer.
Håber dette hjalp lidt mere. Vi kan jo også håbe på, nogle af de andre vil skrive lidt mere om deres egne divinationsmetoder. Maiken? Fate? Fullmåne? Hans? Anyone?
T.
Marxak
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Fre Jan 08, 2010 7:05 pm
Det begyndte da ihvertfald at krakkelere nøden ^^,
så ja lad os da håbe de andre vil byde ind også jeg selv har næsten intet at byde ind med :/
delta
Antal indlæg : 76 Join date : 07/04/09 Age : 33 Geografisk sted : birkerød
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Søn Jan 10, 2010 3:19 am
altså såvidt jeg har forstået på divination er det teknikker der egentlig ikke kan forudsige fremtiden men blot fremvise en nogen lunde sandsynlig mulighed for noget der kan ske i den nærmeste fremtid
jo længere væk fremtiden er desto mere uklart bliver svaret,
det hele skyldes at vores skæbne er relativ, divination kan kun forudsige fremtiden for hvad der ville ske hvis vi tog nogle bestemte valg, i samme øjeblik du vælger at handle anderledes ændres din skæbne, jo mere du ændre dit adfærds mønster jo større bliver ændringerne i din skæbne
jeg plejer at se på det som i at man befinder sig i en skov i et kryds der er 4 brede gros veje som man kan vægle, de store brede veje er jo ret lovende og man ved at de førre ud af skoven på et eller andet tidspunkt, men så er der også de små stier som snor sig igennem krættet man ved ikke om det er en død ende eller om det er en vej der fører videre, man kan enda bare ligge sin kurs og høvle sig vej gennem krædtet. i sandhed ved man aldrig hvad man kommer forbi, måske er der tornebuske, måske er der en god ven, måske er der en smuk lille skov flod som man kan følges med til skoven forsvinder, eller en lille lysning hvor man kan vile signe trætte føder, eller et Jensen Bøfhus ingen ved det.
skæbnen er en illusion, jeg bruger kun divination til at samle information til at tage svære beslutningen, det kunne være noget i min fortid jeg ikke lige lagde mærke til, noget i min nutid jeg ikke har tænkt over eller noget i min fremtid jeg kan opnå
det var mine 2 cents
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Søn Jan 10, 2010 2:01 pm
T. når du siger det er spådom? Jeg undre mig bare lidt, for jeg har tit drømt om ting også er de sket... også set ting ske nogle få minutter inden det skete... har det noget med sagen at gøre, for det er vel også en form for spådom, eller er jeg lost her?
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Søn Jan 10, 2010 5:47 pm
Fate, at se ting før de finder sted er det vi kalder "syner" - ikke i form af hallucinationer men mere med den engelske betydning "visions", så vi kan vel kalde det "visioner" eller "visions syner", med mangel på mere passende udtryk.
At se ting før de finder sted kaldes prekognition, og at se ting der har fundet sted en gang er retrokognition. Adskillige claivoyante individer er i stand til den ene eller den anden eller begge to. Magikere opnår samme egenskab ved at træne deres astrale sanser - deres clairvoyante egenskaber - hvilket gøres via diverse magiske praktiseringer. Der er mange forskellige magiske øvelser til at udvikle ens astrale sanser (clairvoyance, clairaudience, clairsentience etc.), men én af de mest velkendte, og dét værende én af de primære også, er scrying. Dette er en magisk praktisering i sig selv, men en super god "bivirkning" ved at praktisere scrying er, at ens astrale sanser udvikles på det højeste. Hvis du har arbejdet med sådant, Fate, er det ikke så sært, at du begynder at se udover Assiah (det fysiske plan). Dog kan du også udvikle dette via andre praktiseringer (de er blot langsommere), så resultatet kan være kommet af andet.
Men jo, prekognition er teknisk set en form for spådom. Visse individer der har arbejdet specielt meget med ét bestemt divinationssystem (f.eks. tarot), udvikler typisk også med tiden evnen til at åbne for visionssyner, når de lægger deres tarot spreads. Så kortene er ikke længere kun værktøjer for dem, der fortæller ting via kortets symbolik, men kortene er nu også blevet værktøjer der fungerer som egentlige døre til brugerens astrale sanser.
Håber dette hjalp lidt.
Tesposinus
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Søn Jan 10, 2010 8:53 pm
Mange tak T det hjalp en del ^^ Men kan lige sige jeg aldrig har arbejdet med sådan noget. Det har altid været der Min mor og mormor har det også... Er sådan noget arveligt?
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Man Jan 11, 2010 12:46 am
Det kan det sagtens være. Alle mennesker har deres astrale sanser (det er blot den ikke-fysiske variant af de fysiske sanser), men de ligger almindeligevis i "dvale", med mangel på et mere passende udtryk. Da vi residerer i Assiah, hvor alting er fysisk, er vi, hvad man kan kalde "in-tune" med det fysiske. Og pga. dette er vores fysiske sanser naturligvis de primære. Vi gør ikke brug af de astrale sanser, og derfor er de normalt i dvale. De kan dog trænes op blot ved at blive brugt. Hos nogle mennesker er de dog "aktiveret" allerede fra starten af. Disse mennesker kalder vi normalt "naturlige claivoyanter". Det er meget muligt, at dét at være født med allerede til en vis grad udviklede astrale sanser, er arveligt, da det sandsynligvis kan være tilknyttet vores gener. Det er forekommet ret ofte at en "gave" som denne, er gået i arv i familier - lidt som man ind imellem ser i film. Visse ting i underholdningsindustrien hører altså den virkelige verden til.
Tesposinus
Fullmåne
Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Man Jan 11, 2010 2:49 pm
Når det kommer til divinationsmetoder, er det runene som står mitt hjerte nærmest. Uten tvil!
Runene er med meg overalt og brukes i alle slags sammenhenger.
(Jeg har lyst til å legge ut litt mere stoff om runer, men er usikker på hvor det passer inn. Egen kategori, T?)
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Man Jan 11, 2010 3:46 pm
Jeg ville voldsomt gerne høre mere om, hvordan du bruger runer, fullmåne har altid fundet det enormt spændende
Personligt gør jeg ikke så meget i divination... har dog flere tarotsæt, som jeg bruger fra tid til anden... men det er bare endnu en af den slags ting, som jeg skal tage mig sammen til at flette ind i hverdagen
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Tirs Jan 12, 2010 12:33 pm
Fullmåne skrev:
(Jeg har lyst til å legge ut litt mere stoff om runer, men er usikker på hvor det passer inn. Egen kategori, T?)
Du skal være yderst velkommen til at skabe et rune emne her i divinationssektionen, Fullmåne. Jeg er meget interesseret i at høre mere, da jeg aldrig har brugt runer til divination. Jeg bruger selv primært tarot og geomancy - mest tarot disse dage godt nok.
T.
Fate
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Tirs Jan 12, 2010 2:33 pm
Jeg er også meget interesseret i at høre mere Fullmåne da jeg er ved at lære mig selv op med at læse runer...
Fullmåne
Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Ons Jan 13, 2010 9:19 am
Skal forsøke å legge ut stoff om runer i morgen. Har litt tidsbrist for øyeblikket...
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Velkommen til Divinations Sektionen! Ons Jan 13, 2010 2:49 pm