Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: Sv: Ny hjemmeside om okkultisme Fre Mar 22, 2013 11:11 pm
Heheh, Hvor er det dog venligt af dig lige at reklamere for din egen side inden du overhovedet præsenterer dig selv i introduktions-tråden... Heheh, det er da fedt nok at der bliver en ny side, sejt nok, meen... Har du spurgt vores kære admin om lov inden du benyttede siden til at reklamere for din egen...?
Heh.. Nu er det jo ikke min hovedpine, men jeg synes at det ligner lidt et brud på mere end én af reglerne her inde, og jeg synes faktisk at det er lidt belastende, specielt efter som du ikke er den første der har benyttet siden her til reklame formål her på det seneste. (jah, du må altså lige undskylde mit hysteri her ) - Nu skal du selvfølgelig ikke blames for at andre også har benyttet sig af siden til dette formål, men det gør det bestemt ikke mindre irriterrende..
Men hvor om alting er: Cool at der er en ny side, det skal da lige tjekkes ud..
Mvh.
Ceenth.
Lilium
Antal indlæg : 17 Join date : 24/01/13 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: Sv: Ny hjemmeside om okkultisme Lør Mar 23, 2013 12:00 am
Vil give Ceenth ret.
Så vidt jeg har forstået, er reklame ok her på siden, men kun hvis det er relevant og bevares det er det her da, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke har skrevet en præsentation før du reklamere for din egen side? Og at du vælger at skrive privat beskeder til nogle folk. (jeg har i hvert fald fået tilsendt denne 'reklame' i min indbakke før denne reklame blev skrevet her)
Det virker for mig en smule useriøst og arrogant måde at gøre det på, når siden du reklamere for, skriver at:
Citat :
Nekropolis er mødestedet for Danmarks hekse, okkultister og esoterisk interesserede. På Nekropolis er det vores ambition at skabe et mødested, hvor ligesindede kan udveksle tanker og idéer.
Citat :
I al beskedenhed vil vi skabe den største og bedste internetportal og legeplads for praktiserende okkultister, magikere, shamaner og hekse i Danmark.
Ville det ikke passe ind i den mentalitet, som i reklamere for på jeres side, at faktisk læse reglerne på de sider i reklamer på?
Citat :
Skribenterne bag Nekropolis har været i det danske okkulte miljø siden 1980erne. Det er vores erfaring at der mangler et mødested for ligesindede fra de forskellige organisationer og for dem, der praktiserer på egen hånd.
Hvordan kan der decideret være et mangler på en side, når i har sider som Occulta Scientia at reklamere for jeres egen side på?
Men kommentarer til din side, ved første øjekast ser det fint ud. Dog vil jeg sige at ud fra hvad jeg ved, er der fejl og mangler i de tekster som man kan læse på siden, hvilket jeg personligt ser som et problem, da det jo bare er misvisende
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Ny hjemmeside om okkultisme Lør Mar 23, 2013 5:07 am
Hah! Nice Lilium! Det giver et ret useriøst billede hvis man kommer over på andres okkulte mødested for at fortælle at der ikke er nogen mødesteder for okkultister. Haha! Clearly ikke særlig gennemtænkt, jens_larsen.
Jeg er enig med både Ceenth og Lilium. Det er ikke en heldig måde at gøre et godt indtryk på.
Ud fra hvad jeg kan se har du gjort meget ud af siden allerede. Jeg har dog kun skimtet den så jeg ved ikke hvad jeg skal synes. Jeg vil se nærmere på den imorgen.
Akari
Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: Sv: Ny hjemmeside om okkultisme Lør Mar 23, 2013 8:27 am
Jeg er kun enig med de andre..
Jeg Synes også, at det er ret fjollet, at reklamere om sin egen side, uden at præsentere sig selv først, som Ceenth skriver :p Jeg har set lidt af siden, og det virker bare ret wikipedia for mig Ellers da en fin side, men den måde du gør reklame på, er i mine øjne bare en smugle forkert, og jeg tror heller ikke at Mr. T Vil bryde sig om at du gør det
Lige min korte tanke med på vejen.
Hilsen Akari
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Ny hjemmeside om okkultisme Lør Mar 23, 2013 3:12 pm
Jeg takker jer alle mange gange for jeres støtte og opbakning mht. foraet og dets politik. Ceenth har fuldstændig ret... jeg finder det uhøfligt og generelt respektløst (da det stråler af: "Jeg er ligeglad med jer; jeg vil bare pimpe mit eget ral!"), når folk opretter sig som brugere på foraet udelukkende med formål at reklamere. Som skrevet før herinde, er reklame af allerede eksisterende medlemmer, og helst de der regelmæssigt bidrager til foraets aktivitet, helt og aldeles i orden. Men at etablere en brugerkonto herinde blot for at promovere sit eget er uforskammet og tolereres derfor ikke. Så brugeren der startede denne tråd, bliver hermed bandlyst - dog tror jeg ikke, han er synderligt interesseret i yderligere aktivitet her på O.S.
Lilium skrev:
Hvordan kan der decideret være et mangler på en side, når i har sider som Occulta Scientia at reklamere for jeres egen side på?
Touché! Og dertil, præcis som Prospero sagde:
Prospero skrev:
Det giver et ret useriøst billede hvis man kommer over på andres okkulte mødested for at fortælle at der ikke er nogen mødesteder for okkultister.
Dog vil jeg sige, at det helt klart er godt med flere sider indenfor det Skandinaviske samfund, som er dedikeret til de okkulte videnskaber, og derfor velkommes Nekropolis absolut - i hvert fald for mit vedkommende. Personligt tror jeg dog ikke, jeg ender med at gøre meget brug af siden, men dette er på ingen måde pga. kvalitet eller mangel på samme; blot udelukkende fordi jeg har mit eget okkulte arbejde i dagligdagen, som naturligvis tager en vis mængde af ens tid. Dertil mit dagligdagsjob, mit forlagsarbejde, hjemlige pligter (såsom at gå tur med hundene) og sidst men ikke mindst vores eget ydmyge lille forum, som jeg holder regelmæssigt øje med, og skriver lidt på, når tiden er til det.
Så ellers velkommen til Nekropolis siden, men med en venlig bemærkning om hensyn til og respekt overfor andre, når I vil reklamere for jeres hjemmeside.
Mvh.
Tesposinus - Occulta Scientia Forum Grundlægger & Administrator
Sidst rettet af Tesposinus Lør Mar 23, 2013 6:43 pm, rettet 1 gang
Prospero
Emne: Sv: Ny hjemmeside om okkultisme Lør Mar 23, 2013 6:40 pm
Tesposinus skrev:
Dog vil jeg sige, at det helt klart er godt med flere sider indenfor det Skandinaviske samfund, som er dedikeret til de okkulte videnskaber, og derfor velkommes Nekropolis absolut - i hvert fald for mit vedkommende.
Helt sikkert! Der er efter min mening ALT for lidt reel dansk indenfor det okkulte!
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Ny hjemmeside om okkultisme Lør Mar 23, 2013 6:46 pm
Prospero skrev:
Helt sikkert! Der er efter min mening ALT for lidt reel dansk indenfor det okkulte!
Ja! Langt det meste "okkultisme-relateret" i DK er Wicca, eller i den gyde, i det mindste. No offense overfor Wicca eller dens tilhængere, naturligvis. Jeg finder blot ikke noget lighedstegn mellem Wicca og okkultisme, og derfor synes jeg, det er sørgeligt, at det meste okkulte eller esoteriske i det ganske danske er Wicca-orienteret.
Prospero
Emne: Sv: Ny hjemmeside om okkultisme Lør Mar 23, 2013 7:52 pm
Jeg ved godt at jeg har været meget anti-Wicca i lang tid, men jeg er blevet mere, øhm, ja nu er jeg usikker på hvad ord at bruge... hm, kan ikke finde det. Jeg ser ihvertfald ikke wicca som den underdog jeg engang så det. På mange måder ser jeg moderne heksekunst og moderne ceremoniel magi som at være lige dårligt stillet. Mit problem med det idag er at der er alt for mange politisk korrekte mennesker derindenfor, som formår at gøre folkemagi og heksekunst tamt. Heksekunst er opstået igennem folkemagiske praktisøres opstand imod undertrykkelse og uretfærdighed overfor hvad er vigtigt for heksen, og er et menneskeligt eksempel på naturkrafterne som gør oprør imod menneskelig control og undertrykkelse. Og Wicca såvel som New Age er heksekunst og folkemagi, men hvor at vreden, frustrationen, styrken og den passion som er en stor del af roden i det hele, er taget ud af det. Resultatet er en politisk korrekt fesen udgave af det traditionelle. Heksen var ligesom den stærke natur som oversvømmer og ødelægger byen da byen går i vejen for den. Heksekunst var hverken "god" eller "ond". Naturen såvel som heksen var en beskytter og healer ligesåvel som en ødelægger og dræber. Der er en grund til at så mange folketraditioner handlede om krigerens og jægerens rejse.
Okay, det lød ikke som om min mening om Wicca er forbedret siden sidst jeg skrev om det. Med hensyn til det traditionelle så vil jeg derimod mene at det har sine egne problemer.
Men altså, jeg synes bare at det er en sygdom at spiritualitet og okkultisme er blevet så politisk korrekt. At det er blevet så underkastet de regler for hvad er rigtigt og forkert, som samfundet og forældre har bestemt og manipuleret ind i vores bevidsthed siden barns fod. Det er begrænset hvad er mere sørgeligt at se end en person som er en reflektion af forældrenes og lærenes opdragelse (okay, det var ret ekstremt formuleret, men jeg kan ikke finde på en bedre formulering. Jeg taler her om folk som ikke kan tænke ud af boksen). Et menneske som er tomt for individualitet men bare er en fysisk reflektion af den ide at der er autoritet som skal bestemme over os. Magi er og har altid først og fremmest handlet om magt til selv at vælge, og magt til at gøre noget ved sagen. Hvilket også er hvorfor at heksen altid har været en person som har adskildt sig fra samfundets regler og idéer. Heksen er ikke en del af en mængde, men istedet en person overfor en mængde. Det samme vil jeg mene om magikeren. Men idag er hekse et tamt og "ordentligt" koncept fyldt med tamme og "ordentlige" mennesker. Det er efter min mening et kæmpe problem med spiritualitet i det hele taget, men Wicca og New Age er specielt grælt eksempel på det. Så jeg vil nok egentlig ikke mene at Wicca selv er det store problem, men istedet det image som Wicca selv har forsøgt at projektere som er det store problem.
Okay. et gigantisk sidespring fra tråden, haha!
Men ja, T., jeg er også død træt af at 90% af alt det okkulte i Danmark er Wicca-relateret. Jeg hader også at den sidste 10% er moderne ceremoniel magi/Golden Dawn-relateret.