Emne: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Søn Dec 11, 2011 2:24 pm
Beklager denne "nørdetråd", men jeg var nødt til at skrive om det!
Jeg er gigantisk Uncharted fan!!! Til de af jer, der ikke aner, hvad jeg taler om, så er det en spilserie til PS3, der er selve kropssliggørelsen af eventyr i bedste Indiana Jones stil! Uncharted er en spilserie, der har ALT hjertet kan begære til et godt action-eventyr i skattejæger facon, med superbt gameplay i top notch slå-på-tæven-skyd-til-højre-og-venstre-med-hvilket-som-helst-våben-du-kan-finde stil, fyldt med den rette mængde puzzle-solving!
Der er tre i serien til dato - 3'eren værende udkommet her sidste måned (noget vi nørder havde ventet UTÅLMODIGT på!!!), og det var lige så genialt som de to forgængere!!! Hvad der nu var værd at nævne her på foraet - dets okkulte orientering taget i betragtning (trods alt ikke DK Game Reviewers det her ) - er at det tredje i Nate Drake's eventyr samling er spækket med okkultisme!!!
Man hører om alkymi, Dr. John Dee, ser hans Sigillum Dei Aemeth samt hans Monas Hieroglyphica, hører om Enochiansk, ser Enochianske bogstaver, hører lige kort navnet "Order of the Golden Dawn" i forbifarten og andet! Spilserien er på ingen måde okkultisme-orienteret, men pga. hemmelighedskræmmeriet omkring de okkulte videnskaber og dets individer, spiller sådanne små elementer en vis rolle i handlingen i 3'eren. Jeg vil dog ikke afsløre noget, i tilfælde af, der skulle være andre herinde, der følger med i serien, og endnu ikke har anskaffet sig det tredje eventyr.
Til de af jer, der ikke kender til Uncharted overhovedet, her er lige et par links til Amazon, hvor I kan se game trailers under cover billedet (læg venligst mærke til det absurd store antal af Amazon reviews og den endelige karakter heraf!):
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Søn Dec 11, 2011 9:41 pm
Jeg har endnu ikke spillet dem igennem. Har prøvet både 1'eren såvel som 2'eren og syntes at de var enormt interessante. Så det er lidt underligt at jeg endnu ikke har købt dem Men nu du nævner at plottet er spækket til med okkultisme så bliver jeg jo nød til at købe dem. Jeg skal alligevel have købt en ny controller da min gamle er forsvundet et eller andet sted i flytningen af lejlighed, og så er der jo en naturlig mulighed for at smutte ned i Gamestop og hente i det mindste 1'eren.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 8:39 am
Det bør du absolut!!! Det skal dog lige siges - såfremt jeg ikke gjorde dette klart i mit tidligere indlæg - at det er kun tre'eren der har et plot til dels relateret okkultisme; de to første er noget helt andet - etteren El Dorado, to'eren Shambalah (Shangrila). Men spillene er absolut ikke det mindste på lavere niveau af den grund!!!
Jeg har flere favoritspil (heriblandt God of War, Ghostbusters, Legacy of Kain serien, Final Fantasy, Dragon Quest VIII, Splinter Cell, Hitman, Red Dead Redemption, Dante's Inferno - blot for at nævne et par stykker), men den kronede vinder af førstepladsen er uden tvivl Uncharted serien - alle tre værende ligedelt om pladsen!!! Som du sikkert allerede har erfaret ved at prøve dem ad, skaber de virkelig planet hvori grænsen mellem spil og film bliver uhyre mager; det er så filmisk en oplevelse at spille disse spil - dog uden det bliver for meget, så man faktisk kun sidder og ser en film, og trykker på én eller to gange en enkelt gang hvert kvarter - men hvor det hele er én gigantisk interaktiv oplevelse! De kæmpemæssige scenarier af at hænge udover kanten på et bjerg i Himalaya I ET TOG... at skulle flygte ned igennem en smal gade med eksploderende biler flyvende over hovedet på sig... at forsøge at redde skindet ved at hoppe ud af et vindue i en bygning, mens hele lortet falder sammen... alt dette lyder gevaldigt som cinematic sekvenser i et spil som del af plottet, men i Uncharted er alle disse scenarier en del af selve gameplayet!!! Det yderligere filmiske i spillene er tillige i deres action, deres humor, deres top kvalitets voice acting og det eventyrlige i oplevelsen!
Det kan ikke beskrives med ord, hvor meget jeg EEEEEEEEEEEEEELSKER denne serie, og hvor mange gange jeg har spillet dem efterhånden, uden at blive det mindste træt af dem!!!
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 1:04 pm
Ja, jeg tænkte bare at jeg ligeså godt kunne starte med begyndelsen hvis jeg nu absolut skal smittes af 'the Uncharted madness'! God of War synes jeg var fantastisk, men jeg har ikke spillet Dante's Inferno da jeg har læst at banerne er det samme igen og igen.
Nu vi snakker om episke spil. Har du stødt på Shenmue serien? Det første kom til Dreamcast, og det andet kom til den første X-Box. Du spiller en ung japansk mand som hedder Ryu som er søn af en velset Jujutsu Sensei. Han overvære mordet på sin far af kinesisk kampkunstudøver, og derfra drager Ryu så ud på en rejse i klassisk hævnhistorie stil, først igennem Japan og derefter til Kina. Jeg har simpelthen aldrig oplevet et spil så gribende før! Det var det første spil jeg havde set hvor at cinematics var interaktive. Jeg kan ikke forestille mig noget spil slå Shenmue ned af pedestalen som verdens bedste spil.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 3:03 pm
Prospero skrev:
Ja, jeg tænkte bare at jeg ligeså godt kunne starte med begyndelsen hvis jeg nu absolut skal smittes af 'the Uncharted madness'!
Absolut! En serie så fantastisk SKAL opleves fra start af!!! Dertil er det suveræne ved serien også, at til trods for der er visse ting, der naturligvis bliver shinet lidt op i efterfølgerne (såsom kampsystemet, granat-håndtering, stealth-attack brugen og lign.), så er alle tre spil lige geniale, og jeg synes ikke selv, det ene er bedre end det andet rent spilmæssigt. Selvfølgelig gør de altid gameplayet federe hver gang, da de jo trods alt skal forsøge at overgå tidligere produktioner, men selve spillene er lige gode alle tre, så man erstatter aldrig det ene gamle med det "nyere"! Så giv den endelig maks gas med alle tre fra start af!!! Kunne også godt forestille mig 1'eren og 2'eren er forholdsvis billige nu, da de har været ude et lille stykke tid, og 3'eren nu er kommet i play.
Prospero skrev:
God of War synes jeg var fantastisk...
Helt sikkert!!! God of War var et super koncept, og gameplayet var så banebrydende, at det ligefrem har sat standard nu i produktionsverdenen, og der er sågar begreber som "God of War stil", God of War efterligning", "God of War koncept" etc. Eksempelvis tales der således om spil såsom Darksiders, Dante's Inferno og PS3'ens Castlevania; de er også absolut GOW inspireret, men det synes jeg ikke selv, er nogen dårlig ting, så længe spillene har deres eget koncept. Hvorfor ikke blive inspireret af noget, størstedelen finder som værende super fedt?
Dante's Inferno blev jeg faktisk positivt overrasket over. Jeg regnede med, jeg ville få en vis mængde underholdning (ellers havde jeg aldrig købt det - jeg er ret kræsen mht. spil), men jeg havde ikke satset på, jeg ville få så nice en oplevelse ud af at spille mig igennem det. Som okkultist tiltalte idéen om et Divine Comedy spil mig; rejsen igennem helvede, dæmoner, guddommelige kræfter, Djævlen osv. Og spillet var faktisk en klar vinder på dette plan! Det var gennemført, og konceptet ramte skaberne virkelig godt! Rejsen igennem helvede var grotesk, forstyrrende, uden beherskninger og gameplayet fulgte det hele alle tiders. Våbenbruget er fedt (elsker de drabelige, guddommelige kræfter fra det velsignede kors, Dante bruger!), handlingen er ganske glimrende (dog ikke noget vildt dybt på nogen måde - det er jo trods alt en ret simpel fortælling: Konen dør, ryger i Helvede, nappes af The Big D og Dante vil have fruntimmeren tilbage) og det hele alt i alt kører rigtigt underholdende derudaf!
Personligt synes jeg ikke, "banerne" er mere ensformige end i så mange andre spil; korrekt, der er ikke variation på samme måde som i eksempelvis Uncharted... UUUUUUUUUUUUUUHHH!!! Der kom spillet igen!!! Men denne serie er også svær at overgå i variation - med alt fra at rende igennem junglen til at suse derigennem i høj hast i en gammel jeep, rende rundt på tagene og nakke museumsvagter, svømme rundt i underjordiske grotter, fyre rundt på en vandscooter i "reverse river rafting" stil, pløkke efter helikoptere med en maskinkanon på et afstedfarende tog og meget, meget andet!!! Mere variation finder man sjældent!!!
Nå men for at komme tilbage til emnet... ja, variationen i DI er ikke af episk proportion, men det synes jeg tillige heller ikke er tilfældet i f.eks. Castlevania, og dette spil er ligeledes ret fedt! Så jeg synes, du skal blæse på, hvad du har hørt igennem reviews og lign. og så give DI et skud. Du kan altid sælge det igen, hvis du ikke synes om det. Men ellers er det nok heller ikke den største investering den dag i dag. Jeg tror dog, spillet er right up your alley... mht. dæmoner, turen igennem helvede... og jeg synes den absolutte mangel på censur i spillet, hjælper til at give det en perverteret, grotesk charme (i form af stønnende hunkøns dæmoner med snappende "ynder", dæmon-babyer kravlende ud af en større dæmons brystvorter, dinglende mandligheder, drabelige henrettelser og hvad ved jeg), der virkelig giver én følelsen af Helvede. Og tillige... djævlen (når du møder ham hen imod slutningen), synes jeg selv, er én af de bedste klassike depictions af denne karakter, jeg nogensinde har set i spil og/eller film!
Hvad angår sygelig vold, der ligefrem får spilleren til at skære tænder, tror jeg dog ikke GOW III kan overgås!!! Opsprætning af kentaurer til indvoldende flyder, afrivning af en titans søndersmadrede fingernegl, ubehersket afrivning af en guddoms hoved mens han skriger af smerte, den ubehageligt underholdende gennembankning af Poseidon, der rent faktisk følges delvis igennem hans egne øjne (indtil "pop, goes the weasel", i hvert fald ) osv.... huuuuha, hvad bliver der dog af ungdommen i dag, der morer sig gevaldigt over sådanne groteskheder!? Men neeeeeeeeeeeeeeej hvor er jeg vild med GOW serien!!!
Prospero skrev:
Nu vi snakker om episke spil. Har du stødt på Shenmue serien?
Jeg har læst lidt om det, men jeg har aldrig spillet det. Det lyder dog for godt til at være sandt - altså, på den gode måde - når man hører om det ekstremt interaktive gameplay og det yderst realistiske miljø med tid, vejret og det hele. Så jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve. Det skulle vel ikke være tilgængeligt på PS2?`Er Playstation-mand, så ejer ikke en X-Box.
Hvordan er handlingen ellers deri? Anstændig? Tør? Fantastisk? Jeg er story-based nørd, så jeg elsker spil med en god handling. Jeg spiller da også titler, der ikke har den mest utrolige handling, men jeg foretrækker en god historie. Er der minus historie, skal der virkelig meget andet godt til, før jeg synes om et spil. Handlingen i Shenmû lyder dog til at være spændende.
Prospero
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 4:45 pm
Tesposinus skrev:
Jeg tror dog, spillet er right up your alley... mht. dæmoner, turen igennem helvede... og jeg synes den absolutte mangel på censur i spillet, hjælper til at give det en perverteret, grotesk charme (i form af stønnende hunkøns dæmoner med snappende "ynder", dæmon-babyer kravlende ud af en større dæmons brystvorter, dinglende mandligheder, drabelige henrettelser og hvad ved jeg), der virkelig giver én følelsen af Helvede. Og tillige... djævlen (når du møder ham hen imod slutningen), synes jeg selv, er én af de bedste klassike depictions af denne karakter, jeg nogensinde har set i spil og/eller film!
Hvad angår sygelig vold, der ligefrem får spilleren til at skære tænder, tror jeg dog ikke GOW III kan overgås!!! Opsprætning af kentaurer til indvoldende flyder, afrivning af en titans søndersmadrede fingernegl, ubehersket afrivning af en guddoms hoved mens han skriger af smerte, den ubehageligt underholdende gennembankning af Poseidon, der rent faktisk følges delvis igennem hans egne øjne (indtil "pop, goes the weasel", i hvert fald ) osv.... huuuuha, hvad bliver der dog af ungdommen i dag, der morer sig gevaldigt over sådanne groteskheder!? Men neeeeeeeeeeeeeeej hvor er jeg vild med GOW serien!!!
Uuuhh...jeg tror du har ret i at det er lige et spil for mig. Jeg så tegnefilmen Dante's Inferno, og synes den var temmelig udmærket. Ikke det bedste men det tror jeg var fordi den var alt for indflydet af det japanske... I det hele taget ærger jeg mig enormt meget over hvordan ALTING indenfor spil/filmmarkedet idag tager alt ALT for meget inspiration fra japanerne. Det japanske har sin charme, men det høre altså ikke til i alting. Bare tag Dragon Age 2 som eksempel... Jeg mistede stort set alt min respekt for Bioware lige der. Det høre ingen steder hjemme i et vestligt fantasy universe at man kan svinge tohåndssværd rundt som om de vejede det samme som en fjer...Nu må folk lige tage sig lidt sammen! Gunblades, nej tak! Motion capture, yes sir!
Hah! Ja, det er da netop vores kærlighed til det intense og groteske som er så fantastisk godt ved vores generationer! Jeg har ondt af mine forældre og deres forældre og den verden som de har vokset op i med alt ALT for meget censur og tamme lyster... Det intensive groteske er FTW!!!
Tesposinus skrev:
Prospero skrev:
Nu vi snakker om episke spil. Har du stødt på Shenmue serien?
Jeg har læst lidt om det, men jeg har aldrig spillet det. Det lyder dog for godt til at være sandt - altså, på den gode måde - når man hører om det ekstremt interaktive gameplay og det yderst realistiske miljø med tid, vejret og det hele. Så jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve. Det skulle vel ikke være tilgængeligt på PS2?`Er Playstation-mand, så ejer ikke en X-Box.
Hvordan er handlingen ellers deri? Anstændig? Tør? Fantastisk? Jeg er story-based nørd, så jeg elsker spil med en god handling. Jeg spiller da også titler, der ikke har den mest utrolige handling, men jeg foretrækker en god historie. Er der minus historie, skal der virkelig meget andet godt til, før jeg synes om et spil. Handlingen i Shenmû lyder dog til at være spændende.
Nej det kom kun til Dreamcast og den gamle X-Box desværre. Jeg spillede kun 2'eren så det vil sige på X-Box'en. Men der er vist planer om at lave en 3'er. 2'eren sluttede et lidt underligt sted, og det var meningen at en 3'er skulle have været lavet for længe siden, men de droppede det da der ikke var nok fans til Shenmue. Det er et af de geniale mesterværker som ingen har hørt om. De forsøgte at lave et MMORPG kaldet Shenmue Online, men det blev droppet temmelig langt henne i forløbet da det simpelthen bare var til grin. Men som nævnt ovenover, så har de planer om at lave en 3'er og på den dag det kommer ud kommer folk ikke til at se mig i laaaang tid! Der vil komme legender om uhyret oppe på øverste etage. Folk vil høre hyl og underlige lyde som skræmmer dem fra vid og sans.
Handlingen i spillet er efter min mening absolut fantastisk! Det er episk fortælling i bedste forstand. Altså, man skal lige tage højde for at det er japanere som har lavet spillet så derfor er der det typisk overspillede skuespil, med direkte grinagtigt underdanighed hos nogle af karakterene man møder, og enten fuldstændig overlegen badguys med blanke ansigter, nerver af stål og komplet følelsesmæssig disconnection til hvad der sker omkring dem, eller også de komplet retarderede minions som bevæger sig som en underdanig kanin. Så er der selvfølgelig også de arketypiske kampkunst mestre som åbentbart har en spider-sense og derfor er i stand til at bevæge sig i kamp som om det var en perfekt synkroniseret dans uden så meget som at rynke på panden (men da det er et japansk eventyr så er det kun charmerende og fedt). Og japanerne kan simpelthen bare ikke finde ud af det at lave romantiske scener uden at de bliver SÅ FORFÆRDELIG CHEESY!!! Men hvis det ikke ødelægger spiloplevelsen for en så finder man et tæt på perfekt spil. Bevægelserne når du render rundt i byerne er lidt underlige og kantede, men det er noget jeg vænnede mig til temmelig hurtigt. Hvis du ikke har sat dig ind i alle de ufatteligt mange combat moves du kan udføre jamen så ser kamp i spillet også temmelig ringe ud, men hvis du har sat dig ordentlig ind i systemet kan det faktisk se temmeligt udmærket ud. Men det er ikke denne del af kamp som gør spiloplevelsen så episk. Det er de interaktive combat cinematics som er i spillet. Spillet skal sådan set slet ikke spilles for selve gameplayed. Det skal spilles for den episke historie, den episke stemning og de episke scener. Da jeg spillede spillet havde jeg så meget lyst til at tage til Kina og besøge stederne som var i spillet. Tage på min egen lille Shenmue pilgrimsrejse. Det er en god ting når man begynder at holde af de karakter som man møder og steder som man besøger igennem spillet! Så ved man at man har ramt plet.
Det bedste ved spillet er dog at det er så ufatteligt langt og at det under hele spillet beholder sin episke følelse. Flere gange igennem min spiloplevelse tænkte jeg "Nå...det var så det. Nu må jeg da have gennemført spillet", og så fem minutter efter "YEEES! DET BLIVER JO VED!?!". Det er endnu en forfærdelig ting ved spil idag. De er alt ALT for korte, og alt ALT for nemme! Game developers vil så gerne have at deres spil er lettilgændelige for børn/teenagere og det ødelægger det for os voksne som rent faktisk er interesseret i spil som vare længere tid end bare 3 dage.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 5:23 pm
Forhåbentlig laver de en "opgraderet" udgave en dag, som kunne blive tilgængelig på PS3 (som de har gjort med GOW, Prince of Persia, Splinter Cell og andre med PS3 opgraderinger) - ellers må jeg låne en X-Box af en kammerat og så prøve spillet ad.
Prospero skrev:
De er alt ALT for korte, og alt ALT for nemme! Game developers vil så gerne have at deres spil er lettilgændelige for børn/teenagere og det ødelægger det for os voksne som rent faktisk er interesseret i spil som vare længere tid end bare 3 dage.
Helt enig. Dog kan det være svært for mig at holde 3-dages reglen, da jeg - hvis fritiden tillader - snildt kan gennemføre et spil på 2-3 dage, selv om det normalt ville tage mindst en uges spilletid; udelukkende fordi jeg går helt i dvale foran TV'et og konsollen, og så bare giver los!!! Jeg gennemførte faktisk Uncharted 3 på kun 2 dage. Var så oppe at køre over at endelig have spillet, at jeg bandlyste konen fra soveværelset, og så gik i koma over weekenden!!!
Men ja... væk med denne "til for alle" mentalitet, der heldigvis virker til at blive kørt mere og mere af vejen (synes jeg, i hvert fald) i form af masser med puzzle solving, svære fjender, svære bosser, god & grundig AI, og minus censur der gør det mindre attraktivt for forældre at give til de små (ville absolut ikke anbefale GOW og DI til 10-12 årige!).
Størrelsesmæssigt synes jeg også godt om store spil. Men jeg kan godt forstå, når skaberne gerne holder sig til en 7-12 timers gameplay historie, da de ofte er bange for, der bliver trukket for meget i det, og for mange gentagelser ender med at finde sted. Vil man have variation og en bevaret interesse og excitement i spillets gennemgang, er det nødvendigt at passe på med, at man ikke trækker det for meget i langdrag, og ender med at kede spillere, eller - for Guds skyld - køre af sporet! Så jeg kan godt følge dem i deres dilemma: Hardcore gamere vil gerne have spil, der tager tid at komme igennem - ikke blot pga. sværdhedsgrad men tillige pga. spillets generelle størrelsesomfang. Men samtidigt vil folk også underholdes fra start til slut og ikke begynde at finde det kedsommeligt grundet mangel på spænding og/eller variation.
Men helt sikkert... når der er spilproducenter, der fokuserer for meget på dette med "familiespil", så ødelægger det meget for de mere "garvede" (eller skal vi sige "nørdede" ); og jeg ser personligt de nye konsoller såsom PS3 og den nye X-Box som værende voksen-konsoller. Herovre i Japan er det faktisk også Wii der er mest populær blandt de små - og dertil er håndholdte som PSP og DS populære blandt både store og små. Men det er hovedsageligt ældre teenagere og voksne, der spiller på "the big dogs" som PS3 og X-Box 360. Gud ske tak og lov for, at vi kan have noget for os selv; det er jo heller ikke ALT tegnet - tegneserier og tegnefilm - der udelukkende er for børn, som den vestlige verden typisk anser emnet for at være!
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 5:42 pm
Nu vil jeg ikke blande mig i jeres tråd om interaktive spil, men vil dog lige sige, at jeg synes det er yderst fantastisk at se, hvorledes et okkult forum også kan bruges til udveksling af spil-oplevelser og spilanmeldelser I virker begge til at have styr på det, så det er skam interessant læsning.
MEN; jeg holder mig nu engang til Minecraft
Fortsæt endelig debatten
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 6:06 pm
LKN skrev:
Nu vil jeg ikke blande mig i jeres tråd om interaktive spil, men vil dog lige sige, at jeg synes det er yderst fantastisk at se, hvorledes et okkult forum også kan bruges til udveksling af spil-oplevelser og spilanmeldelser
Ha! Ha! Ha! :d Ja, det er godtnok blevet til lidt af en nørdetråd, det her. Men jeg syntes, at vores generelle socialisering herinde også skulle have plads til lidt af hvert, der ikke nødvendigvis er umiddelbart okkultisme orienteret; hence the birth of "Snik-Snak, Brok & Almen Sludder Blandt Okkultister"! Skulle lysten falde over et medlem at beklage sig over, for stor en ass hans/hendes chef på arbejdet er, skal dette være ligeså velkomment. Har man lyst til at hyle over skolen værende en plage, eller vil man dele sine kærlighedssorger med andre herinde, så står det én frit for.
Men ja... på trods af, jeg oprindeligt ville oprette denne tråd for at bringe de okkulte elementer i Uncharted 3 på bane, havde jeg en fornemmelse om, det sikkert hurtigt ville køre over i nørderi af første klasse! He! He!
Så LKN... føl dig frit for at hoppe om bord, hvis du skulle have noget at tilføje geek sessionen her! Spiller du ikke Uncharted???
LKN
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 6:39 pm
Tesposinus skrev:
hence the birth of "Snik-Snak, Brok & Almen Sludder Blandt Okkultister"!
Og det er absolut ikke at klage over
Nu har Playstation og X-box aldrig rigtig været i min interesse, men det er måske en fejltagelse? Tilgengæld er computeren en af mine gode venner Så har aldrig spillet Uncharted desværre, men tråden her er skam kun med til at øge min interesse for disse former for spil, især grundet de okkulte hentydninger (selvom producenterne sikkert ikke er mere inde i dette, end de fleste andre)
Prospero
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 7:13 pm
Tesposinus skrev:
Prospero skrev:
De er alt ALT for korte, og alt ALT for nemme! Game developers vil så gerne have at deres spil er lettilgændelige for børn/teenagere og det ødelægger det for os voksne som rent faktisk er interesseret i spil som vare længere tid end bare 3 dage.
Helt enig. Dog kan det være svært for mig at holde 3-dages reglen, da jeg - hvis fritiden tillader - snildt kan gennemføre et spil på 2-3 dage, selv om det normalt ville tage mindst en uges spilletid; udelukkende fordi jeg går helt i dvale foran TV'et og konsollen, og så bare giver los!!! Jeg gennemførte faktisk Uncharted 3 på kun 2 dage. Var så oppe at køre over at endelig have spillet, at jeg bandlyste konen fra soveværelset, og så gik i koma over weekenden!!!
Hahahaha! Herligt!!!
Tesposinus skrev:
Men ja... på trods af, jeg oprindeligt ville oprette denne tråd for at bringe de okkulte elementer i Uncharted 3 på bane, havde jeg en fornemmelse om, det sikkert hurtigt ville køre over i nørderi af første klasse! He! He!
Øøøh, siger i at okkultisme ikke er nørdet? Okkultister er da nogle af de mest nørdede mennesker i verden!
LKN skrev:
Tesposinus skrev:
hence the birth of "Snik-Snak, Brok & Almen Sludder Blandt Okkultister"!
Og det er absolut ikke at klage over
Nu har Playstation og X-box aldrig rigtig været i min interesse, men det er måske en fejltagelse? Tilgengæld er computeren en af mine gode venner Så har aldrig spillet Uncharted desværre, men tråden her er skam kun med til at øge min interesse for disse former for spil, især grundet de okkulte hentydninger (selvom producenterne sikkert ikke er mere inde i dette, end de fleste andre)
Faktisk så vil jeg sige at meget af min filosofiske udvikling er kommet igennem computer spil. Selvfølgelig i mindst ligeså stor grad fra film, tegnefilm, serier, bøger, tegneserier, musik, og diskussioner/debatter men stadig, computer spil er en pæn stor del af hvad jeg har lært af. Mange spil enten piller ved hvis ikke direkte fuldt ud drukner sig i filosofiske idéer og spørgsmål. Dette er netop den helt store grund til at jeg elsker Bioware's udgivelser. Folkene ansat i Bioware står for sådanne mesterværker som Star Wars: Knights of the Old Republic 1 og 2, Baldur's Gate 1 og 2, Planescape Torment, Mass Effect 1 og 2, Dragon Age 1 (2'eren var lort), og Star Wars: The Old Republic. Alle disse spil er fyldt til renden med filosofi og spiritualitet. Det er for mig meget tydeligt at folkene bag Bioware spillenes plot er meget bekendt med filosofi og spiritualitet. Det er ikke bare dumme computer spil. Nu nævner jeg bare Bioware da de netop er et så godt eksempel, men der er mange andre eksempler at nævne af. Sierra med deres Kings Quest serie og deres geniale Arcanum. Fallout spillene...og listen bliver ved!
I det hele taget vil jeg mene at det at sige at computer/console spil ingen relevans har på et okkult/filosofisk/spirituel forum er ligeså forkert som at sige at musik, film og kunst ingen relevans har.
Nu må i endelig ikke misforstå mig. Det var overhovedet ikke for at modsige dig LKN eller irettesætte eller noget i den dur. Det er bare mig som kommer med min typiske ramblings
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 9:05 pm
Der er godt nok mange ting jeg kan nikke genkendende til i denne tråd.
Mass Effect - yes
Uncharted - yes
God of War - FUCK YES!!!! elsker den dejlige vold der flyder i det spil.
Lige for tiden spiller jeg dog Skyrim, mytologien og historien i det spil har godt nok fanget mig.
Ellers har jeg ikke rigtig så meget....jo Prospero, prøv Dantes Inferno, du kommer ikke til at fortryde det.
Prospero
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Man Dec 12, 2011 10:47 pm
SilvaVirus skrev:
Lige for tiden spiller jeg dog Skyrim, mytologien og historien i det spil har godt nok fanget mig.
Ja, Skyrim er absolut tæt på at være et perfekt fantasy spil. Jeg har desværre fået en overdosis af spillet da min ene roomie og jeg næsten ikke fik sovet i 4 dage pga. spillet. Nu når jeg forsøger at spille spillet mister jeg lysten øjeblikket jeg er kommet forbi menuen. Faktisk temmelig træls.
LKN
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Tirs Dec 13, 2011 9:23 am
Prospero skrev:
Nu må i endelig ikke misforstå mig. Det var overhovedet ikke for at modsige dig LKN eller irettesætte eller noget i den dur. Det er bare mig som kommer med min typiske ramblings
Jeg opfatter det skam ikke negativt, tvært imod
Prospero skrev:
Øøøh, siger i at okkultisme ikke er nørdet? Okkultister er da nogle af de mest nørdede mennesker i verden!
Hvad?? Synes du okkultister er NØRDEDE Hvor har du dog fået denne opfattelse fra
Prospero
Emne: Sv: Uncharted 3 Fyldt Med Okkultisme!!! Tirs Dec 13, 2011 12:05 pm
LKN skrev:
Prospero skrev:
Jeg opfatter det skam ikke negativt, tvært imod
Det var da godt
LKN skrev:
Prospero skrev:
Hvad?? Synes du okkultister er NØRDEDE Hvor har du dog fået denne opfattelse fra