Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Søn Aug 17, 2014 7:50 pm
Donlup skrev:
Silvavirus
Det er fordi at LHP okkultisterne har en anden definition af sort magi end den oprindelige. Jeg har set sort magiske teknikker, hvor man udøver tortur af sig selv, fordi smerte forstærker ens vrede, som er vigtigt for at kunne håndtere mørkets kræfter.
Hvor har du dog læst sådanne nogle fordrejet perversiteter?? For mig så lyder det mere som en blasfemisk version af Opus Dei, eller andre kristne fraktioner der bruger selv tortur. Der er sikkert nogen der har været fordrejet nok til at de har afprøvet det. Den eneste "smerte" jeg ville udsætte mig selv for at blodladning til blodmagick.
Donlup skrev:
Den sorte magus stræber efter at blive en levende gud, men forudsætningen for at han kan blive det er, at han samtidig skal være i harmoni med det guddommelige, ellers er han ikke beskyttet mod de mørke kræfter han påkalder.
Du har lige skrevet sort magick ikke arbejder i harmoni med det guddommelige?? Dertil vil jeg påpege at hvis man har det mod og viden der skal til har man al den beskyttelse der skal til i ens udstråling, ergo man har ikke brug for hjælp fra det guddommelige, når man arbejder med mørk magick.
Donlup skrev:
Man siger at den der hader lider, og derfor ønsker jeg ikke at arbejde med sort magi, fordi jeg kender konsekvensen af det i sidste ende.
Og jeg siger:"den der intet vover, vinder intet"
Men hvis du er bange for sort magick, så ta du dig en omgang med påkaldelse af engle, de kloge siger de er flinke at arbejde med
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Søn Aug 17, 2014 8:12 pm
Donlup skrev:
Det er fordi at LHP okkultisterne har en anden definition af sort magi end den oprindelige. Jeg har set sort magiske teknikker, hvor man udøver tortur af sig selv, fordi smerte forstærker ens vrede, som er vigtigt for at kunne håndtere mørkets kræfter.
Og du er sikker på, det ikke blot er noget af dit hjemmebiks? For ærligt talt, i mine snart to årtier, hvor jeg har studeret magi, har jeg aldrig stødt på traditionel sort magi, der praktiseres på denne facon. Som sagt lyder det til, at dette er noget hjemmelavet sort magi frem for egentlig praksis af den mere klassiske slags, som man kender fra grimoire traditionen. Derfor undrer det mig lidt, om dette ikke igen blot er noget af dit eget fantasi-halløj baseret på lidt for meget læsen af gotiske tegneserier og Lovecraft historier med en for stor mængde tid tilbragt med World of Warcraft på PC'en og Splatterhouse på din Playstation!?
Misforstå endelig ikke... jeg er skam helt enig i, at der er kraft at hente fra vrede, sorg og andre stærke følelser (dog skal disse føres under ro og fokus for ikke at vække for udelukkende emotionel lidenskab i operationen og for lidt kontrol). Men selv-tortur i dette øjemed er nu ikke noget, jeg har hørt om i klassiske magiske lærdomme. Derudover kan jeg ikke se, hvordan selvpåført smerte skulle forøge éns vrede. Fokus på scenarier og/eller følelser, der gør dig vredt indstillet (eksempelvis mishandling af uskyldige, tortur af din familie, et konkret scenarium du personligt opfatter som "ondt" etc.), vil bringe vrede med sig. Selvpåført smerte kan jeg ikke forestille mig, ville bringe andet end selvmedlidenhed og depressive følelser med sig; der er en grund til, at visse religiøse individer gør brug af fysisk selvafstraffelse: for at føle medlidenhed med Kristus og andre lidende - ikke vrede. Det du skriver her, giver ingen mening for mig...
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Søn Aug 17, 2014 8:14 pm
Ha! Lige mine ord, SilvaVirus!! Sorry... var i fuld gang med at skrive mit eget indlæg, så jeg så slet ikke dit svar. Ellers ville det ikke have været nødvendigt med mine 2 cents...
Donlup -BANDLYST-
Antal indlæg : 378 Join date : 15/06/14 Age : 35 Geografisk sted : Nordsjælland
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Søn Aug 17, 2014 9:32 pm
SilvaVirus
Jeg er ikke bange for at arbejde med sort magi, men kender blot konsekvenserne. Jeg har haft perioder fra min fortid hvor jeg havde "drivkræfterne" bag sort magi hvor jeg endte i en depression.
Du skal ikke se sort og hvid magi som modsætninger på den måde. Sort magi handler ikke kun om at skade eller kontrollere andre, men også om at snyde døden. Den sorte magus har brug for Lyset til at beskytte sig mod Mørket. Der er ikke tale om godt vs ondt.
Sidst rettet af Donlup Søn Aug 17, 2014 9:38 pm, rettet i alt 3 gange
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Søn Aug 17, 2014 9:35 pm
Tesposinus
Har du aldrig oplevet følelsen, at slå f.eks lilletåen meget hårdt?
Derudover skal du altså forstå at mit mål ikke er overbevise dig om noget, men at give folk inspiration på samme måde som jeg lader mig inspirere af andre i det okkulte samfund. Jeg har gjort det i 8 år som okkultist.
SilvaVirus
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Søn Aug 17, 2014 11:41 pm
Donlup skrev:
SilvaVirus
Du skal ikke se sort og hvid magi som modsætninger på den måde. Sort magi handler ikke kun om at skade eller kontrollere andre, men også om at snyde døden. Den sorte magus har brug for Lyset til at beskytte sig mod Mørket. Der er ikke tale om godt vs ondt.
Igen jeg kan ikke se hvad man skal beskytte sig imod.
At den magiske operation giver bagslag?? Så gør man noget forkert. The law of 3, den regl ser jeg som noget nogle wicca folk har fundet på for at begrænse følgerne af wicca, ikke for at gøre grin med wicca folk, men jeg kan ikke tage the law of 3 seriøst, sorry.
At den daemoniske entitet man har tilkaldt begynder at daske rundt med en?? Jeg kan virkelig ikke forstille mig at en cirkle eller guddommelig stopper et sådan væsen. Den kan ramme dig når som helst og du er ikke beskyttet hele tiden.
Hvis man vil arbejde med mørket, så omfavn mørket og lad det omfavne dig. Blev et med det, lad det ændre din mentale tilstand, lad galskaben samle dine intentioner og send det hele afsked mod målet. Og derefter glem det, glem ritualet, brænd dine notater, sigiler. Ryd ritual bordet og lad magicken gøre sit arbejde i fred.
Og hvad mener du med at jeg ikke skal se sort/hvid magick på den måde. Hvilken måde snakker du om??
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Søn Aug 17, 2014 11:53 pm
SilvaVirus skrev:
Donlup skrev:
SilvaVirus
Igen jeg kan ikke se hvad man skal beskytte sig imod.
At den magiske operation giver bagslag?? Så gør man noget forkert. The law of 3, den regl ser jeg som noget nogle wicca folk har fundet på for at begrænse følgerne af wicca, ikke for at gøre grin med wicca folk, men jeg kan ikke tage the law of 3 seriøst, sorry.
At den daemoniske entitet man har tilkaldt begynder at daske rundt med en?? Jeg kan virkelig ikke forstille mig at en cirkle eller guddommelig stopper et sådan væsen. Den kan ramme dig når som helst og du er ikke beskyttet hele tiden.
Hvis man vil arbejde med mørket, så omfavn mørket og lad det omfavne dig. Blev et med det, lad det ændre din mentale tilstand, lad galskaben samle dine intentioner og send det hele afsked mod målet. Og derefter glem det, glem ritualet, brænd dine notater, sigiler. Ryd ritual bordet og lad magicken gøre sit arbejde i fred.
Og hvad mener du med at jeg ikke skal se sort/hvid magick på den måde. Hvilken måde snakker du om??
Der er ikke tale om LHP og RHP fordi alle okkulte religioner er LHP. Jeg arbejder med mørket fordi jeg mener at man kun kan skabe kontakt til en guddom, når det er mørkt fordi underbevidstheden er mest aktiv.
Engle og dæmoner er slet ikke et udtryk jeg bruger i mit magiske arbejde fordi det er kristne begreber.
SilvaVirus
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 12:27 am
Ahva??
Gider du lige gennemgå det citat du svare på og tæl hvor mange gange jeg nævner RHP, LHP og engle/dæmoner??
Jeg skrev daemon, ikke dæmon, der er forskel men det ved du jo godt.
Dertil er jeg ret sikker på at der en hel del mennesker der vil give dig nakkeslag for at sige at alle okkulte religioner er LHP.
Det mørke du hentyder til hvor du mener underbevidstheden er mest aktiv, er det natte mørke? Altså om natten hvor vi andre sover?? Bliver lige forvirret
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 1:01 am
SilvaVirus skrev:
Donlup du har virkelig ikke forstået grund ideerne bag "sort magick" /LHP.
Her taler du om LHP.
SilvaVirus skrev:
Du skriver "sort magick" er lig med at man arbejder mod det guddommelige, det lyder da ikke særlig fornuftigt hvor målet er at en "gud". Men jeg vil give dig i ret i at, sådan som jeg har forstået det, så er en af grund ideerne i "hvid magick" /RHP at blive i et med det guddommelige.
Her taler du om RHP.
Derfor opfatter jeg det som at du ser hvid magi og sort magi for at være okkulte traditioner. Det er de ikke, men redskaber i magisk arbejde.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 7:12 am
Nu er jeg altså lige nødt til at blande mig igen.
Donlup, vil du venligst lade være med, at gang på gang fortælle SilvaVirus, at han tager fejl, og du har ret; og at han her og der ikke taler om sådan-og-sådan, men dit-og-dat i stedet. For det første, finder jeg det ubehøvlet, at du vil "belære" ham på denne måde, når SilvaVirus klart har ubevidst demonstreret hans viden og forståelse for flere af disse emner i hans tid her på foraet, men hvor du stadig ikke har formået, at overbevise folk herinde om, at du rent faktisk VED noget om de okkulte videnskaber, andet end hvad der kommer fra din egen fantasi og filosofering om emner, du har næsten ingen erfaring indenfor.
Du er blevet bedt om - op til flere gange - at gøre folk opmærksom på, at der enten er tale om DINE personlige meninger, eller give direkte referencer til kilder, der netop siger sådan-og-sådan. Når du ikke gør dette, men blot siger 'Det er ikke rigtigt!', 'Det er fordi du snakker om...her!', 'Det er fordi, du tager fejl!' osv., så er du direkte ubehøvlet og totalt respektløs overfor andres viden og erfaring, og den tid, blod, sved og de tårer de har ladet gennem årene med seriøst studium og praksis af de okkulte/esoteriske videnskaber!
Nu har du fået det at vide så mange gange. Se dette som din sidste advarsel!
SilvaVirus
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 7:41 am
Donlup skrev:
SilvaVirus skrev:
Her taler du om LHP.
SilvaVirus skrev:
Du skriver "sort magick" er lig med at man arbejder mod det guddommelige, det lyder da ikke særlig fornuftigt hvor målet er at en "gud". Men jeg vil give dig i ret i at, sådan som jeg har forstået det, så er en af grund ideerne i "hvid magick" /RHP at blive i et med det guddommelige.
Her taler du om RHP.
Derfor opfatter jeg det som at du ser hvid magi og sort magi for at være okkulte traditioner. Det er de ikke, men redskaber i magisk arbejde.
OK der svarede du så på halvdelen af mit spørgsmål?? Uden at gøre det.
Jeg ser RHP og LHP som retninger man tager i sit liv, lidt som en livsanskuelse. Tradition, redskab, it all don't matter to me. Ligegyldig hvad så det stadig min opfattelse at du ikke har forstået grundideen bag ved betegnelserne i hvert fald ikke den der dækker over sort magick, men bliver diskuteret i denne tråd. Og det er hvad enten du ser den som et redskab, okkult tradition eller livsfilosofi.
Angående dit svar til påtale, ja det første citat nævner jeg LHP, fordi jeg ser et ret stort lighedstegn mellem sort magick og LHP. I det andet citat snakker jeg ikke kun om RHP, men også om LHP, for at forklare dig at jeg ikke mener det er den korrekte forståelse af sort/hvid magick du fremlægger. Men for at gøre det nemmere for dig, så glem jeg har skrevet LHP og RHP. Mine påstande er stadig det samme. Man behøver ikke beskyttelse fra lyset for at kunne arbejde sikkert med mørket. Man behøver ikke at påføre sig selv smerte for at kunne udføre succesfuld sort magick. Og nej jeg mener ikke sort magick kan udvikle et ustabilt sind, det kan kun fremprovokere noget der er i forvejen. Og NNNEEJJ jeg mener heller ikke man bliver ondskabsfuld af at udføre sort magick.
@ Tesposinus: no harm done
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 11:02 am
SilvaVirus skrev:
Donlup skrev:
SilvaVirus skrev:
Her taler du om LHP.
SilvaVirus skrev:
Her taler du om RHP.
OK der svarede du så på halvdelen af mit spørgsmål?? Uden at gøre det.
Jeg ser RHP og LHP som retninger man tager i sit liv, lidt som en livsanskuelse. Tradition, redskab, it all don't matter to me. Ligegyldig hvad så det stadig min opfattelse at du ikke har forstået grundideen bag ved betegnelserne i hvert fald ikke den der dækker over sort magick, men bliver diskuteret i denne tråd. Og det er hvad enten du ser den som et redskab, okkult tradition eller livsfilosofi.
Angående dit svar til påtale, ja det første citat nævner jeg LHP, fordi jeg ser et ret stort lighedstegn mellem sort magick og LHP. I det andet citat snakker jeg ikke kun om RHP, men også om LHP, for at forklare dig at jeg ikke mener det er den korrekte forståelse af sort/hvid magick du fremlægger. Men for at gøre det nemmere for dig, så glem jeg har skrevet LHP og RHP. Mine påstande er stadig det samme. Man behøver ikke beskyttelse fra lyset for at kunne arbejde sikkert med mørket. Man behøver ikke at påføre sig selv smerte for at kunne udføre succesfuld sort magick. Og nej jeg mener ikke sort magick kan udvikle et ustabilt sind, det kan kun fremprovokere noget der er i forvejen. Og NNNEEJJ jeg mener heller ikke man bliver ondskabsfuld af at udføre sort magick.
@ Tesposinus: no harm done
Jeg er helt enig i din tilgang til LHP og RHP, men jeg mener bare at sort magi som begreb er ældre end LHP termen og derfor går jeg udfra at når man taler om sort magi i okkulte kredse så ved man hvad der menes med det. Jeg ved godt at hvis jeg f.eks går ind på et satanisk forum så skal jeg ikke bruge ordet sort magi fordi der ved jeg at mange satanister har en anden definition. Når jeg taler med mange satanister så taler de om f.eks mørke guddomme og så bliver deres magisk arbejde for dem jo til "sort magi" udfra deres definition.
Jeg prøver ikke at belære dig om noget som helst, men vil bare have dig til at lytte ligesom jeg lytter til dig.
SilvaVirus
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 11:22 am
Jeg lytter også til dig. Jeg er bare ikke enig med dig.
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 11:31 am
SilvaVirus skrev:
Jeg lytter også til dig. Jeg er bare ikke enig med dig.
Det er også helt fint, men hvad er vi uenige om?
SilvaVirus
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 11:41 am
At man bliver ondskabsfuld af at bruge sort magick, at man skal bruge lyset som beskyttelse når man arbejder med sort magick.
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 11:57 am
SilvaVirus skrev:
At man bliver ondskabsfuld af at bruge sort magick, at man skal bruge lyset som beskyttelse når man arbejder med sort magick.
Ikke hvis vi bruger din definition af begrebet.
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 1:29 pm
Donlup skrev:
SilvaVirus skrev:
Donlup, I don't get it. Hvad er det som gør at du konkludere at Silvas definition betyder at folk bliver onde af LHP og sort magi? Den må du gerne forklare.
SilvaVirus
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 1:31 pm
Nej det er omvendt. Jeg mener netop folk ikke bliver onde
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 2:04 pm
Prospero skrev:
Donlup skrev:
SilvaVirus skrev:
Donlup, I don't get it. Hvad er det som gør at du konkludere at Silvas definition betyder at folk bliver onde af LHP og sort magi? Den må du gerne forklare.
Silvavirus definition er ikke den samme som min, og derfor taler vi forbi hinanden. Jeg mener ondskab skyldes depression eller anden indre konflikt., men jeg tænker om det hører til en anden tråd?
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 2:30 pm
Donlup skrev:
Prospero skrev:
Donlup skrev:
SilvaVirus skrev:
Silvavirus definition er ikke den samme som min, og derfor taler vi forbi hinanden. Jeg mener ondskab skyldes depression eller anden indre konflikt., men jeg tænker om det hører til en anden tråd?
Jeg er enig i at depression kan gøre en til en ret træls og urimelig person, men nu skal jeg lige høre om du mener at ondskab automatisk følger depression - altså at depression altid vil gøre en "ond".
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 3:01 pm
Prospero skrev:
Jeg er enig i at depression kan gøre en til en ret træls og urimelig person, men nu skal jeg lige høre om du mener at ondskab automatisk følger depression - altså at depression altid vil gøre en "ond".
Det var også dét, jeg søgte svar på tidligere, for det var dét, du egentlig skrev, Donlup
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 4:30 pm
Prospero og MT
Jeg mener ikke nødvendigvis at depression fører til ondskab fordi der kan være forskellige årsager til depression, men jeg mener at stærke negative følelser udløser indre konflikter i sidste ende, hvilke gøre at man bliver ondskabsfuld. Da man bruger de negative følelser i sort magi så ønsker jeg ikke at have noget med det at gøre. Jeg har et ansvar overfor mennesker omkring mig og hvis jeg havde mistanke om at en arbejdede med det ville jeg låse ham eller hende.
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 7:22 pm
Men hvis du følger dit eget argument, så sagde du: 1) stærke negative følelser leder til depression dernæst: 2) stærke negative følelser udløser indre konflikter, hvilket gør at man bliver ondskabsfuld
På den måde siger du faktisk, at depression leder til ondskab, en påstand som jeg er meget uenig med. Det er fair nok, hvis det reelt ikke er dét, du mener, men det er det du får sagt.
- MT
SilvaVirus
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 8:16 pm
Donlup skrev:
Prospero og MT
Jeg mener ikke nødvendigvis at depression fører til ondskab fordi der kan være forskellige årsager til depression, men jeg mener at stærke negative følelser udløser indre konflikter i sidste ende, hvilke gøre at man bliver ondskabsfuld. Da man bruger de negative følelser i sort magi så ønsker jeg ikke at have noget med det at gøre. Jeg har et ansvar overfor mennesker omkring mig og hvis jeg havde mistanke om at en arbejdede med det ville jeg låse ham eller hende.
Hvordan I hede hule fuck heleved kan du tillade dig at bestemme hvad andre folk skal arbejde med?? Er det ikke dig selv der engang brokkede sig højlydt fordi der var en der havde låst dig??
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Kan ondskab skjules? Man Aug 18, 2014 8:49 pm
SilvaVirus skrev:
Donlup skrev:
Prospero og MT
Hvordan I hede hule fuck heleved kan du tillade dig at bestemme hvad andre folk skal arbejde med?? Er det ikke dig selv der engang brokkede sig højlydt fordi der var en der havde låst dig??
Det kan jeg fordi de er til skade for andre og ikke alene dem selv. Jeg forstod det ikke dengang jeg blev låst, men nu gør jeg. Det skal så lige siges at jeg blev låst op igen. Lad vær med at se mig som jeg var engang. Chrode eksisterer ikke mere.